رییس مركز تحقیقات ترمیم ضایعات نخاعی از پایان پروژه دو ساله ترمیم ضایعات نخاعی در اسفند 85 خبر داد و گفت: این پروژه در مركز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی تهران آغاز و نتایج نهایی آن به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر امامی رضوی در افتتاحیه چهارمین كنگره سراسری ضایعات نخاعی با بیان اینكه بر اساس ارزیابی به عمل آمده تاثیرگذاری این پروژه به اثبات رسیده است، گفت: حمایت‌های مسئولان كشوری اعم از مقام رهبری، ریاست جمهوری دولت نهم و مجلس در تقویت پروژه موثر بوده است.

وی دستیابی به این موفقیت‌ها را مرهون تلاشهای پیگیر شبانه روزی برشمرد و افزود: موفقیت در این زمینه سرآغاز تحولی نو در حیطه پزشكی بود.

به گزارش ایسنا، دكتر دهقان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با بیان اینكه جنگ منشا تحولات اساسی در حوزه فناوری، تسلیحات، مدیریت پزشكی، ‌درمان و توانبخشی بوده است، گفت: زیرا جنگ دارای ابعاد وسیع سیاسی،‌ اجتماعی،‌ اقتصادی، فرهنگی و صنعتی است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و پس از آن توجه كمتری به جمعیت اجتماعی و انسانی شده است اما امروزه به موجب دوران دفاع مقدس شاهد تحولاتی هستیم.

وی با بیان اینكه هر چند امروزه در حوزه تسلیحات فناوری دفاعی، آموزشی و مدیریت سازمان رزم و پشتیبانی وضعیتی متفاوت داریم، گفت:‌در سطح منطقه و در تمامی حوزه‌ها با اتكاء به منابع فرامرزی خود از بقیه جلوتریم.

دهقان با تاكید بر اینكه در حوزه درمان،‌ توانبخشی و مسایل انسانی شایسته عمل نشد در ادامه به وجود تجارت محدود اشاره كرد و گفت: ‌به دنبال احساس نیاز و توان بسیجی، بستری را به وجود آورد كه نتایج مطلوبی ایجاد كرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعتقاد بر وجود وابستگی خارجی در مقوله درمان گفت: امر درمان باید با پژوهش آمیخته شود و از پژوهش در افزایش توان درمان استفاده كرد.

وی با بیان اینكه با استفاده از توان عظیم مراكز درمانی در كوتاه مدت به نتایج بزرگی دست خواهیم یافت، در ادامه بر ضرورت فعالیت در سه حوزه سامان مدیریتی با تمركز نگاه به مقوله آموزش، درمان و توانبخشی برای معلولان ضایعات نخاعی و وجود نگاه پژوهش محور و عالمانه تاكید كرد و افزود: در چنین صورتی این مقوله به فرهنگ تبدیل شده و فراتر از روز به آن نگریسته می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه برای ترسیم مسیر بعدی در حوزه درمان باید مراكز مجهز شود، ‌گفت: باید به چند وجهی بودن موضوع و توجه به همه ابعاد روانشناسی، توانبخشی و درمان این قشر از اقشار جامعه توجه شود.

وی با بیان این كه ضمن تمركز به درمان نباید از توجه به سایر جوانب غافل‌ ماند،‌افزود: سیاست بنیاد، بسیج توان ملی و جهانی با تمركز تلاش و هدایت برنامه ریزی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha