چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

رئیس بخش پرستاری پنجمین همایش تازه‌های قلب و عروق با اشاره به گرایش پرستاران به بخش دولتی گفت: بخش خصوصی با کمبودشدید پرستار مواجه است.

بخش خصوصی با کمبود شدید پرستار مواجه است
سلامت نیوز : شهین روان شاد در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه طبق استانداردهای تعریف شده به ازای هر بیمار بستری در بخش مراقبتهای ویژه باید یک پرستار حاضر باشد گفت: هر چند در کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم ولی در بیمارستان‌ها بخش مراقبت‌های ویژه ابتدا تقویت شده و در اولویت قرار دارند.

رئیس بخش پرستاری پنجمین همایش تازه‌های قلب و عروق افزود: در این حوزه ما هنوز به استاندارد‌ها دست نیافته‌ایم و در برخی موارد دچار مشکل هستیم. وی ادامه داد: تعداد فارغ التحصیلان پرستاری نسبت به تعداد بیمارستان‌ها کم است و این کمبود در شهرهای بزرگ بیشتر دیده می‌شود. مدیر خدمان پرستاری بیمارستان کوثر شیراز، یکسان نبودن پرداختی‌های حقوق پرستاران در شرایط یکسان را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: در این عرصه وزارت بهداشت پرداختی به عنوان حق جذب به پرستاران سیستم دولتی دارد که در بخش خصوصی به دلیل شرایط اقتصادی امکان پرداخت چنین مبلغی وجود نداشته که باعث گرایش پرستاران بخش خصوصی به بخش دولتی شده و بخش خصوصی با کمبود قابل توجه نیروی انسانی پرستار مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha