جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 46872

از آنجا كه شما تازه مادر شده‌اید پس بی تردید اجازه ندارید رژیم بگیرید اما می‌توانید مراقب باشید كه تغذیه سالم داشته باشید.

سلامت نیوز: تمام آن ولع‌ها و تمایلات شدید به خوردن كیك‌های شكلاتی و شیرینی‌های خوشمزه در طول دوران بارداری اكنون به شكل چاقی و اضافه وزن در مقابل دیدگانتان است و همواره آرزو می‌كنید كه ای كاش دوباره به اندازه و وزن خود در زمان قبل از بارداری بازمی‌گشتید و به مادری با تناسب اندام و وزن مطلوب تبدیل می‌شدید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مقاله چند راه كار ساده ارائه شده كه به مادران كمك می‌كند پس از بدنیا آوردن كودك خود تا حد قابل ملاحظه‌ای وزن خود را پایین بیاورند و گرفتار چاقی نشوند. این راه كارها عبارتند از؛ - شیردهی: شیرمادر نه تنها برای كودك بسیار مفید است بلكه این كار به مادری كه تازه صاحب فرزند شده كمك می‌كند وزن خود را كاهش دهد. پزشكان معتقدند كه شیردهی موجب می‌شود بدن مادر روزانه حدود 500 كالری انرژی بسوزاند.

- نوشیدن آب زیاد: روزانه حداقل 10 تا 12 لیوان آب بنوشید اگر ادرارتان زرد رنگ شود به این معنی است كه بدنتان خشك و كم آب شده بنابراین توصیه می‌شود كه با نوشیدن آب به تازه شدن بدنتان كمك كنید.

- وعده‌های غذایی متعادل داشته باشید: از آنجا كه شما تازه مادر شده‌اید پس بی تردید اجازه ندارید رژیم بگیرید اما می‌توانید مراقب باشید كه تغذیه سالم داشته باشید. یك وعده غذایی متعادل باید شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت لخم، ماهی و محصولات لبنی كم چرب باشد. سعی كنید در طول روز تا حد امكان میوه و سبزی را از خود دور نكنید.

- با نوزاد خود بیرون بروید: شما می‌توانید برای پیاده روی، كودك خود را در كالسه بگذارید و یا از «آغوش بچه» استفاده كنید و همراه كودكتان قدم بزنید و از این طریق به تحرك خود بیفزایید. - فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، غذا بخورید: هرگز از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نكنید. به خاطر داشته باشید كه شما به نوزادتان شیر می‌دهید و باید مواد مغذی مناسب را به مقدار كافی به او منتقل كنید.

- اگر برنامه غذایی منظمی داشته باشید، برای خوردن تنقلات و میان وعده‌های چرب و سرخ شده و بی‌موقع وسوسه نخواهید شد.

- در كلاس‌های تمرینات بدنی پس از بارداری شركت كنید: یكی از این كلاس‌ها را در نزدیكی محل زندگی خود پیدا كرده و به مادران دیگر ملحق شوید. این اقدام برای كاهش وزن بسیار موثر است. اگر به نوزادتان شیر می‌دهید سعی كنید پس از شیر دادن این تمرینات را انجام دهید.

در پایان نیز تاكید می‌كنیم كه هرگز اجازه ندهید مساله وزن، خلق شما را تنگ كند پس از این مرحله جدید از زندگی كه با كودك عزیزتان دارید لذت ببرید و فقط به یاد داشته باشید كه پرخوری نكنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha