وزیر بهداشت گفت: جدول هزینه کرد اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت تنظیم شده است از این اعتبار برای پرداخت کارانه و اضافه کاری پرسنل استفاده نمی‌شود.

سلامت نیوز :  مرضیه وحید دستجردی افزود: هزینه کرد 2 هزار میلیارد تومان که از ناحیه صرفه جویی‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها اواخر سال گذشته به دست ما رسید و هم اکنون در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است، نیاز به نظارت جدی دارد و باید در بین بخش های مختلف درست توزیع شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در سال گذشته در هیئت‌ امنای خود ساختار تشکیلاتی را ترسیم کردند و هم اکنون دست آنها برای هزینه کرد باز است و از استقلال لازم برای این گونه امور برخوردارند ولی بر طبق این جدول باید این مبلغ را هزینه کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وحید دستجردی افزود: کارانه و اضافه کار پرسنل باید از محل درآمدهای اختصاصی پرداخت شود نه از این مبلغ، هر چند هنوز برخی از این درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها نیز از سوی بیمه ها پرداخت نشده است. اگر هم از مبلغ 2 هزار میلیارد تومانی هدفمندی کارانه و اضافه کاری پرسنل پرداخت شد باید به صورت تنخواه باشد.وزیر بهداشت ادامه داد: هزینه کرد بدون برنامه تاثیری در سلامت مردم ندارد و انعکاس بیرونی هم ندارد و باید از آن پرهیز کرد. بنابراین اگر درصدد این هستیم که اختصاص 10 درصد هدفمندی به حوزه سلامت ادامه داشته باشد و شاهد کاهش هزینه ها از جیب مردم باشیم باید درست هزینه کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha