چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 48077
سلامت نیوز: مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست اعلام كرد: بعد از چند سال بی ‌برنامگی، برنامه جدید كاهش آلودگی هوای تهران و سایر كلان‌شهرها كه به تصویب هیات وزیران رسید، برنامه جامع و خوبی است كه عمده اقدامات اجرایی آن از اول سال 91 پیش‌بینی شده است اما دولت در اجرای آن شکست می‌خورد.

وحید نوروزی افزود: دولت دو اقدام ارزشمند را به طور ویژه در دستور كار خود قرار داد كه متاسفانه هر دو كار را نمی‌توانند انجام دهند و هر دو گام اولیه و البته اساسی برنامه با شكست مواجه خواهد شد و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.وی اولین مصوبه را ممنوعیت تردد كلیه خودروهای سواری شخصی با سن بالای 20 سال، وانت‌بار 15 سال، تاكسی 10 سال، مینی‌بوس 10 سال، میدل باس 12 سال، اتوبوس درون شهری 8 سال و برون‌شهری 12 سال، كامیون كشنده 20 سال و موتورسیكلت 8 سال به بالا در تهران از اول تیر ماه سال جاری اعلام و اضافه كرد: دوستان نخواهند توانست این مصوبه را انجام دهند.

نوروزی دومین مصوبه را تولید سوخت منطبق با یورو 4 برای خودروها از اول فروردین ماه سال جاری عنوان و اعلام كرد: این مصوبه را هم حتماً نخواهند توانست به صورت كامل انجام دهند.

 وی با بیان این كه دولت هر طور شده اجرای این دو بند از مصوبه را به شدت پیگیری خواهد كرد تا ثابت كند چقدر با برنامه عمل می‌كند، افزود: برخی دوستان دولتی كه بسیار قوی از اجرای قطعی این دو بند صحبت كرده‌اند، برای این كه به شهرداری تهران هم ثابت كنند که این كار از كارهای پیش پا افتاده‌ای مثل مدیریت سیلاب مترو ارزشمندتر است، پای حرف خویش می‌ایستند اما حتماً موفق نخواهند شد این بندها را تا دو ماه آینده هم اجرایی كنند. امیدوارم دوستان دولتی حداقل توان اجرای مصوبات خودشان را داشته باشند.
 
منبع: روزنامه ابتکار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha