چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 48120

رییس دانشگاه الزهرا تاکید کرد: «خطرات و آسیب‌ها در بیماری‌های روانی، طلاق، اختلافات و ناهنجاری‌های جامعه باید شناسایی و آسیب‌شناسی شوند تا راهکار کلان برای آنان ارائه شود.»

غیبت زن در خانواده اضطراب را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند
سلامت نیوز :دکتر انسیه خزعلی در اولین کنگره بین المللی نقش زن در سلامت جامعه که با حضور نمایندگانی از کشور سنگال، تونس، اندونزی، لبنان، عراق و معاون حقوقی رییس جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی راهکار و بحث‌های مربوط به زنان باید مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: ‌«نقش مادری و همسری وعدم توجه به نیاز‌ها و لطایف موجب از هم پاشیدگی خانواده و وجود فرزندانی بدون والدین می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی ادامه داد: «در غرب به زن به عنوان سودآوری، ابزار و بهره برداری جسمی و جنسی به صورت‌هایی که جنبه اقتصادی به خود می‌گیرد، نگاه می‌کند.» رییس دانشگاه الزهرا یادآور شد: «اشتغال برای زنان مهم است ولی این موضوع نباید جوانب دیگر زن را تحت الشعاع قرار دهد که بخش عمده‌ای از این موضوع به چگونگی انتخاب شغل از سوی زنان است. در واقع معضل کنونی که با آن مواجه هستیم بحث روانی این افراد است.»وی عنوان کرد: «مشکل اصلی جوانان ما فرهنگی است که باید ریشه آن را در بنیان خانواده جستجو کنیم. مرد و زن باید از تمام امکانات انسانی به یک میزان برخوردار باشند. در کل غیبت از خانواده برای اجتماع مضر است. به نحوی که موجب اضطراب نسل‌های مختلف در خانواده می‌شود؛ ولی متاسفانه امروزه جوامع غربی و حتی شرقی به این موضوع روی آورده است.» دکتر خزعلی تاکید کرد: «با امنیت در خانواده مادر می‌تواند کنترل خشم و اضطراب را به فرزندانش بیاموزد تا فرزندان را به آرامش و دلبستگی به حمایت خانواده وا دارد؛ تا حدی که حتی با ارتباط مناسب می‌تواند باعث شکوفایی استعداد افراد شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha