یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 48368
سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که مسئولان باید هر چه سریع‌تر اقدام به تشکیل شورای عالی بیمه سلامت و تعیین تعرفه پزشکی کنند٬ گفت: فقدان تعیین تعرفه پزشکی افزون‌بر بروز بی‌برنامگی در بیمارستان موجب افزایش فشار بر بیماران می‌شود.

 محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به تشکیل نشدن شورای عالی بیمه سلامت در سال ۹۱ ٬ افزود: متأسفانه این شورا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به‌ویژه برنامه پنجم توسعه پیش نرفت و هم‌اکنون حوزه سلامت در این بخش از برنامه پنجم عقب است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که تشکیل شورای عالی بیمه سلامت نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در کنترل تعرفه‌های پزشکی دارد٬ گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید شورای عالی بیمه سلامت قبل از آغاز سال جدید تشکیل و تعیین تعرفه‌ها را انجام می‌داد که متأسفانه به علت تشکیل نشدن این شورا آسیب‌های زیادی به حوزه سلامت وارد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از تشکیل شورای عالی بیمه سلامت رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس این شورا و وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به‌عنوان دبیر کنترل تعرفه‌های پزشکی را انجام می‌دهند.

رضایی‌کوچی با تأکید بر این که تعیین نکردن تعرفه درمانی و به تبع آن آشفتگی در حوزه درمان از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌شمار می‌آید٬ تصریح کرد: امسال شاهد تجربه تلخ تعرفه‌های سال ۹۰ و افزایش نیافتن متناسب تعرفه‌ای بخش دولتی و غیر دولتی بوده‌ایم به طوری که هنوز بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با مشکلات اقتصادی فراوان دست به گریبان بوده و مشکلاتشان روز‌به‌روز افزون می‌شود.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اعلام این که مسئولان باید هر چه سریع‌تر اقدام به تشکیل شورای عالی بیمه سلامت و تعیین تعرفه پزشکی کنند٬ افزود: فقدان تعیین تعرفه پزشکی افزون‌بر بروز بی‌برنامگی در بیمارستان موجب افزایش فشار بر بیماران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha