دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 48496

نشست خبری دهمین کنگره بین المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی که هر ۴سال یکبار در یکی از کشورهای تاثیر گذار در پیشرفت‌های عرصه علم پزشکی هسته‌ای به انتخاب اعضای کنفدراسیون جهانی برگزار می‌شود. این کنگره به مدت ۵ روز از ۲۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد شروع به کار می‌کند.

سلامت نیوز : دکتر بابک فلاحی دبیر اجرایی این همایش گفت: «این کنگره هر ۴سال یک‌بار توسط کنفدراسیون آسیایی پزشکی هسته‌ای برگزار می‌شود.امتیاز این همایش در رقابت سنگین با کشورهای استرالیا و امارات به دست آمد. در این کنگره دانشمندان بسیاری از ۲۹ کشور سرتاسر دنیا از جمله آمریکا و اروپا حضور خواهند داشت و مقالات علمی خود را ارائه می‌کنند که امید است این کنگره با موفقیت کامل به اتمام برسد.»

در ادامه دکتر محمد افتخاری دبیر علمی این همایش در خصوص اهداف این کنگره به خبرنگاران گفت: «برگزاری این همایش یکی از مهم‌ترین رخدادهای کشور در زمینه هسته‌ای است. این همایش از لحاظ بار علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد که باید تمام سعی خود را در برگزاری آن انجام دهیم.» وی در ادامه با بیان اینکه نباید موفقیت سال‌های اخیر در زمینه هسته‌ای ناچیز شمرده شود، گفت: «در ۴ سال بعد از کسب امتیاز برگزاری این همایش زحمات بسیار زیادی در زمینه برگزاری این همایش صورت پذیرفت.»

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی ادامه داد: «با وجود تمام فشارهایی که به پزشکان هسته‌ای دنیا در عدم شرکت در همایش ایران شد؛ رییس انجمن پزشکی هسته‌ای که دبیر انجمن هسته‌ای اروپا نیز هستند، در این همایش حضور خواهند داشت. همچنین اساتید و متخصصین برجسته‌ای از کشورهای ژاپن، کره و فیلیپین نیز اعلام آمادگی کردند تا در این رخداد مهم حضور به عمل آورند.» دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی به برنامه‌های برگزاری در این همایش اشاره کرد و گفت: «نزدیک به ۲۷۴ کنفرانس به صورت سخنرانی و ۱۰۷ برنامه به شکل پوستر ارائه خواهد شد. کنفرانس‌هایی نیز قبل از کنگره‌ها نیز که بیشتر جنبه آموزشی دارد از سوی متخصصین ایرانی و خارجی ارائه می‌شود.» وی در پایان گفت: «دو سمپوزیسیوم در مورد سی تی اسکن و آموزش پزشکی هسته‌ای در آسیا نیز از برنامه‌هایی است که در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. همچنین جلسات سوال و پاسخ که بیشتر جنبه آموزشی دارد نیز اجرا خواهد شد.» وی در پایان از تمام متخصصان در رشته‌های مختلف پزشکی دعوت کرد تا در این همایش شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha