رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی گفت: در زمینه پیوند كلیه به روز نیستیم و تعداد بسیار زیادی از بیماران در سراسر كشور در نوبت پیوند هستند. به عنوان نمونه در تهران دست كم تا یك سال آینده بیماران در لیست انتظار پیوند كلیه قرار دارند.

سلامت نیوز : مصطفی قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: افزایش آمار پیوند كلیه از بیماران مرگ مغزی باعث كاهش پیوند كلیه از دهنده زنده شده است. بر اساس آمارهای موجود در سال 88، 401 مورد پیوند كلیه از مرگ مغزی، سال 89 ،595 مورد و سال 90، 771 نفر بود این در حالیست كه تعداد موارد پیوند كلیه از دهنده زنده در سال88، 1740مورد، سال 89، 1690مورد و سال 90، 1471 مورد بود. با تداوم این امر تا یكی دو سال آینده پیوند كلیه در ایران به روز می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 18 هزار و 500 بیمار دیالیزی در ایران زندگی می‌كنند این در حالیست كه سالیانه به 2500 پیوند كلیه نیاز است اما هم اكنون آمار پیوند كلیه برای بیماران نیازمند به این عمل جراحی 2 هزار و 242 مورد است.قاسمی در ادامه با اشاره به پوشش بیمه‌ای 202 قلم داروی بیماران پیوندی، صعب العلاج و سرطانی اظهار كرد: هنوز معلوم نیست كه كدامیك از داروهای بیماران كلیوی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه داروهای گران قیمت بیماران كلیوی تحت پوشش بیمه قرار گیرد و داروهای ارزان كه بیماران از عهده تامین آن برمی‌آیند، مشمول این طرح نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha