پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4908

داروی حاجب "اولتراویست ‪Ultravist 370)"۳۷۰)‬بمنظور استفاده‌در رادیولوژی وارد بازار ایران شد.

دكتر "مانا صبوری" از برگزاركنندگان سمینار كاربرد مواد حاجب در آنژیوگرافی و سی‌تی آنژیوگرافی قلب گفت: ماده حاجب اولتراویست ‪ ۳۷۰‬كه یك داروی غیریونی است، برای بیمارانی كاربرد دارد كه در معرض عوامل خطر زای بالا و احتمال ابتلا به نفروپاتی ناشی از ماده حاجب قرار دارند.

وی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این سمینار در گفت و گو با ایرنا گفت: این داروی جدید یك ماده حاجب غیریونی است و عمدتا توسط كلیه‌ها دفع می‌شود.

صبوری افزود: اولتراویست ‪ ۳۷۰‬از غلظت بالاتری نسبت به داروهای مشابه برخوردار است و تصویر شفاف‌تری از اعضای داخلی بدن بیمار به پزشك ارائه می‌كند.

ماده حاجب ماده‌ای است كه در رادیولوژی و برای نشان دادن آناتومی بخش‌های خاصی از بدن بصورت خوراكی و یا تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مواد حاجب در سی‌تی اسكن، رادیولوژی و ‪ MRI‬استفاده می‌شود.

صبوری خاطرنشان كرد این دارو كه محصول شركت "بایرشرینگ فارما" آلمان است، به تایید كمیسیون‌های پزشكی اتحادیه اروپا و اداره غذا و داروی آمریكا (‪ (FDA‬رسیده و از جمله امن‌ترین مواد حاجب مورد استفاده در سراسر جهان است.

به اعتقاد وی سی‌تی آنژیوگرافی یك موضوع پزشكی جدید در دنیا است و در آن، دستگاههای اسكن و ماده حاجب تصویر شفاف و مناسب‌تری از عروق و قلب بیمار ارائه می‌دهد كه در مقایسه با آنژیوگرافی استاندارد روش غیرتهاجمی است.

صبوری افزود: در سی‌تی آنژیوگرافی بیمار نیازی به بستری شدن ندارد.

وی تاكید كرد: این دارو كه پیش از این در ایران وجود نداشته تحت پوشش تمامی بیمه‌های درمانی كشور قرار گرفته است.

سمینار یك روزه كاربرد مواد حاجب در آنژیوگرافی و سی‌تی‌آنژیوگرافی قلب روز پنجشنبه با همكاری انجمن رادیولوژی ایران و شركت "بایرشرینگ فارما" آلمان در مركز قلب تهران برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha