دوازدهمین همایش فناوری نانو پزشکی امروز با حضور برخی از مسئولان آموزشی در این حوزه برگزار شد.

داروهای ایرانی در رگ‌های بیماران صعب‌ا‌لعلاج جریان دارد
سلامت نیوز : دکتر سید مهدی رضایت دبیر دوازدهمین همایش فناوری نانو طی سخنرانی خود گفت: «در بحث فناوری نانو ۲۸ کشور به صورت فعال در دنیا وجود دارد که ایران نیز یکی از آنهاست به طوریکه در حال حاضر داروهای ایرانی نانو در حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج در خون و رگ ایرانی‌ها جریان دارد.»

وی افزود: «این در حالی است که حدود ۹۰ پتنت بین‌المللی را کسب کرده‌ایم بحث اصلی در ستاد نانو رسیدن به حلقه‌های تولید است در واقع حدود ۲۰۰ شرکت در بحث نانو و فناوری فعال هستند.» به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ رضایت گفت: «افزایش کیفیت فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگران و حمایت از مجلات داخل از اهداف اصلی ماست. این در حالی است که مشارکت در مقالات منتشر شده نسبت به کشورهای دیگر کم است و حدود ۱۶ درصد پتنت‌های ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته نانو کم است.»

همچنین دکتر نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم در بخش دیگری از این همایش گفت: «حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی در حال افزایش است و هر چه تعداد محصولات افزایش یابد و شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شود به هدف و خواسته‌مان نزدیکتر می‌شویم. بیش از ۳ درصد مقالات نانو را در جهان تولید کرده‌ایم این در حالی است که ترکیه ۰۵ /۱درصد مقاله نانو داشته که اگر مقالات فارسی را حساب کنیم ۲۰ هزار مقاله به ۳۵ هزار مقاله افزایش یافته است.» وی افزود: «ما امسال بر اساس شاخص‌های تولید علم در منطقه اول شدیم چرا که رقیب اصلی ما ترکیه بود در سال ۲۰۰۱، ۸ مقاله در خصوص فنانوری نانو ارائه دادیم که طی یک دهه به بیش از ۳۰۰۰ مقاله رسیده و این امر رشد زیادی را نشان می‌دهد.» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: «در کنار تولید مقاله فناوری آن را شکل دادیم. در خصوص بیو رتبه ۱۴ جهان کسب کردیم که رتبه خوبی بود. در واقع در فاز تبدیل دانش به فناوری نانو مدل بسیار خوبی برای کشور ایجاد شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha