معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: امسال بیماران دارای بیماری مزمن و حاد در اولویت حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت تا با بازگرداندن سلامتی، زمینه خروج آنان از چرخه حمایتی فراهم شود.

سلامت نیوز :علی محمد ذوالفقاری در جمع روسای ادارات بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان استانها با اشاره به بیمارستان بازرگانان و آیت الله کرمی اهواز کمیته امداد امام (ره)،گفت: با کمک این دو بیمارستان در بخش پژوهش درمانی به این نهاد می‌توانیم به برجسته‌سازی نقش سلامت در توانمندسازی افراد تحت پوشش اقدام و نقاط ضعف سلامت در داخل خانواده‌ها را جستجو کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ، وی تجزیه و تحلیل داده‌های درمان در استانها به منظور نقش سلامت در کشور را از دیگر اقدامات این حوزه دانست و افزود: کار بیمه‌ای به عنوان ابزاری برای حضور امداد در بحث سلامت مددجویان و فعال کردن مددکاری درمان است.

150 هزار نفر زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی کمیته امداد امام (ره) قرار گرفتند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال 150هزار نفر دیگر زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی کمیته امداد امام (ره)قرار گرفته‌اند،یادآورشد: توسعه بیمه‌های تکمیلی حتی برای روستاییان در دستور کار این نهاد قرار دارد.

بانک اطلاعاتی نیازمندیهای بهداشت مددجویان تحت پوشش

ذوالفقاری با اشاره به سایت سلامت وزارت بهداشت و مشخصات بهداشتی تمام مردم عنوان کرد: بخشی از اطلاعات این سایت مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) است که حداقلهای بهداشتی آنان مشخص شده است و ما نیز با بهره‌مندی و آگاهی از آن، بانک اطلاعاتی نیازمندیهای بهداشت را طراحی خواهیم کرد.

توسعه حمایتهای تک خدمتی و چند خدمتی در حوزه بیمه،بهداشت و درمان

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا افراد تحت پوشش بیمه در کل کشور از مزایای این بیمه‌ها بهره‌مند شوند، یادآورشد: توسعه حمایتهای تک خدمتی و چند خدمتی در حوزه بیمه، بهداشت و درمان از دیگر اقدامات این حوزه در سال جاری است.معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده، افزود: بخش عمده‌ای از مددجویان در اولویت در روستاها زندگی می‌کنند و اکنون با توجه به اینکه امداد در مدیریت درمان روستایی نقشی ندارد، ما نمی‌توانیم سلامت این خانواده‌ها را در اولویت قرار دهیم که بر این اساس با استفاده از کمکهای مردمی و بخشی از اعتبارات ویژه‌ای که در اختیار استانها قرار می‌گیرد به دنبال تقویت این بخش در روستاها هستیم.

طرح غربالگری سلامت برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)

وی توسعه بحث کودکان زیر شش سال با همکاری وزارت بهداشت در جهت امنیت غذایی، توسعه طرحهای غربالگری سلامت بویژه برای دانش آموزان در اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های این نهاد و توسعه همکاری بین بخشی را از دیگر اقدامات این حوزه در سال جاری معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha