شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 49308

موضوع عدالت در سلامت یكی از مباحث مهم در بحث بهداشت و درمان است. اما با وجود این كه در بحث پزشك خانواده سعی شده تا پوشش بیمه ای گسترده برای درمان تعریف شود و كمیت كار بالا برود اما در كیفیت كار هنوز مشكل داریم و نتوانسته ایم نیازهای اولیه درمانی را بدون دریافت هزینه به شهروندان ارائه كنیم

سلامت نیوز : انوشیروان محسنی بند پی عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت : موضوع عدالت در سلامت یكی از مباحث مهم در بحث بهداشت و درمان است. اما با وجود این كه در بحث پزشك خانواده سعی شده تا پوشش بیمه ای گسترده برای درمان تعریف شود و كمیت كار بالا برود اما در كیفیت كار هنوز مشكل داریم و نتوانسته ایم نیازهای اولیه درمانی را بدون دریافت هزینه به شهروندان ارائه كنیم. به همین دلیل كشور ما در موضوع عدالت در سلامت در رتبه 112 كشورهای دنیا از نظر عدالت در سلامت قرار دارد و بیشتر بار مالی درمانی و پرداخت هزینه‌های درمان به دوش شهروندان است. اگر چه درمان ناباروری درمانی لوكس به حساب نمی آید، اما بیمه ها زیر بار بیمه كردن این بیماری نمی روند و به همین دلیل هزینه های زیادی متوجه افرادی است كه اقدام به درمان ناباروری می‌كنند. این در حالی است كه درمان ناباروری در كشور ما سال هاست علمی و عملی شده و درمان های پزشكی این مسائل را حل كرده است. پس با ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب و بستر سازی می توان پوشش بیمه ای كاملی را برای این درمان در نظر گرفت حتی می توان بیمه این بیماری را به همراه درمان های پایه ای دندانپزشكی و روانپزشكی جزو بیمه های پایه سلامت محسوب كرد تاشهروندان بتوانند با هزینه های كمتر و حتی رایگان از این درمان ها استفاده كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ كشور ما در زمینه علم پزشكی پیشرفت های خوبی در زمینه‌های تئوری و عملی داشته و تحقیقاتی كه در زمینه های مختلف پزشكی در كشور ما انجام گرفته در مقایسه با سایر علوم دستاوردهای قابل توجهی را داشته ، به گونه ای كه در پیشرفت‌های تحقیقات پزشكی، كشور ما رتبه اول را در میان كشورهای منطقه كسب كرده است. در زمینه درمان ناباروری نیز از دو دهه گذشته كارهایی انجام شده و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته ایم . پژوهشكده رویان سرآمد مراكز تحقیقاتی بارور‌سازی در كشور است و اقدامات قابل توجهی را تا كنون داشته.این اقدامات از انجام درمان «آی وی اف» شروع شده و به پرورش جنین در خارج از رحم رسیده و جوابگوی بسیاری از متقاضیان بوده است. اما هزینه های درمان ناباروری در كشور ما بالاست و و تعداد زیادی از افراد گلایه دارند كه عدم تمكن مالی عاملی مسدود كننده برای درمان ناباروری آنهاست . از سوی دیگر تعداد بالای مراجعه كنندگان به مراكز درمانی می‌تواند ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ همچون تهران باشد . قریب به 12 میلیون جمعیت در تهران است و یكی از عوارض‌هایی كه برای آلودگی هوا عنوان می شود، عدم بارور شدن افراد و سقط جنین است كه آلودگی رابطه مستقیم و معنی داری با این عوارض دارد. به همین دلیل در شهرهای بزرگ شاهد مراجعه تعداد زیادی افراد برای درمان به مراكز درمان ناباروری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha