معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران تاكید كرد: دكه‌های روزنامه فروشی مجاز به عرضه مواد دخانی نیستند.

سلامت نیوز :رضا قهرمانی در نشست خبری هفته بدون دخانیات گفت: شهر بدون دخانیات در دو سال گذشته از سوی شورای شهر تهران تصویب شد. بر این اساس برنامه‌های اجرایی را در سطح شهر تهران در نظر گرفتیم. البته هفته بدون دخانیات بر شدت این برنامه‌ها می‌افزاید.

وی از برگزاری حدود هزار كارگاه و كلاس در مناطق 22 گانه تهران در هفته بدون دخانیات خبر داد و گفت: برپایی برنامه‌های ورزشی با موضوع بدون دخانیات، راه اندازی مراكز بدون دخانیات مانند كلینیك‌ها و پارك‌ها، تست ریه برای شهروندان تهرانی، توزیع اقلام آموزشی در ایستگاه‌های منتخبی از مترو و میادین تره بار، نمایش‌هایی به منظور حساس سازی مردم در زمینه عوارض دخانیات در هزار و 100 مسیر پرتردد، اجرای تئاترهای میدانی، خیابانی و عروسكی در طول هفته بدون دخانیات، نصب برچسب‌هایی با موضوع دخانیات در چهار هزار اتوبوس و هشت هزار تاكسی در سطح شهر تهران، توزیع 45 میلیون نایلكس در میادین تره بار با عنوان «سیگارها خاموش، اراده‌ها روشن»، گرفتن سیگار از سیگاری‌ها و اهدای گل به آنها و ... از جمله اقدامات شهرداری است كه در هفته بدون دخانیات در سطح شهر تهران انجام می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی درباره اقدامات شهرداری در زمینه ممنوع بودن عرضه دخانیات توسط دكه‌های روزنامه فروشی گفت: همكاری‌های بین بخشی در تهران ارتباطی به شهرداری ندارد. در زمینه دكه‌های روزنامه فروشی نیز باید گفت كه شهرداری تهران در این زمینه به عنوان مالك و طبق قانون مالك و مستاجر جلسات مختلفی را با مجمع امور صنفی در تهران برگزار كرد. در این زمینه كارها خوب پیش رفت و جلسات این موضوع بالغ بر یكسال به طول انجامید.

وی با بیان اینكه بنا بر اظهار فروشندگان در دكه‌های روزنامه فروشی، 50 درصد درآمد آنها از محل عرضه مواد دخانی است، ادامه داد: به دنبال جلسات برگزار شده دكه‌های روزنامه فروشی در گام‌های اول همكاری خوبی داشتند و عرضه مواد دخانی را از معرض دید خارج كردند اما در گام‌های بعدی مجمع امور صنفی همكاری خوبی نداشت و حتی این موضوع به طرح دعوی در محاكم نیز انجامید. هرچند شهرداری موضوع را در محاكم مطرح كرد، اما مجمع امور صنفی علیه ما حكم گرفتند. در مجموع باید گفت كه جمع آوری عرضه مواد دخانی در دكه‌های روزنامه فروشی و بحث ساماندهی عرضه مواد دخانی عزم جدی تمام حوزه‌های مربوطه را می‌طلبد.وی گفت: دكه‌های روزنامه فروشی طبق قرارداد ما با آنها، مجاز به عرضه مواد دخانی نیستند. در مجمع امور صنفی پیشنهاد كردیم كه برای موضوع درآمد آنها از محل عرضه مواد دخانی، راه‌های جایگزین در نظر گرفته شود اما متاسفانه همكاری مناسبی از سوی صنف جراید نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha