چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
سلامت نیوز: بررسی این سرفصل‌ها نشان داده است که استرالیا با کسب بهترین نتایج دارای شهروندانی با روحیه بالاتری نسبت به دیگر کشور‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، وضعیت اجتماع و میزان بالای رضایت‌مندی از زندگی در استرالیا از عوامل اطلاق عنوان خوشبخت‌ترین ملت به مردم این کشور بوده است.
پایین‌ترین جایگاه نیز در این فهرست از آن کشور ترکیه بود که امتیازهای نه چندان بالای آن کشور، رتبه‌ای پایین‌تر از مکزیک، شیلی و برزیل را به این کشور اختصاص داده است.

در جایگاه‌های بعدی خوشبخت‌ترین مردم، پس از کشور استرالیا به ترتیب این کشور‌ها قرار دارند: نروژ، ایالات متحده آمریکا، سوئد، دانمارک، سوئیس، هلند، نیوزیلند، لوکزامبورگ، فنلاند و در ‌‌نهایت بریتانیا در رتبه دوازدهم این جدول قرار دارد.

کشور استرالیا با جمعیتی 21 میلیون نفری به دلیل نوع زندگی آرام و به دور از دغدغه و بافت منسجم اجتماعی شهرت دارد. تحقیق اخیر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز مؤید رابطه میان این عوامل با میزان حس خوشبختی در مردم این کشور است.

علاوه بر موارد فوق، کشور استرالیا امتیازهای بالایی را در زمینه سلامت، امنیت و محیط زیست نیز از آن خود کرده است که در میزان حس خوشبختی مردمان آن کشور مؤثر بوده است. با این همه استرالیایی‌ها به دلیل میزان پس‌انداز کم و فاصله فزاینده میان ثروتمندان و فقرا در حیطه ثروت و درآمد امتیازهای پایین‌تری را نیز در برابر دیگر رقبای‌شان به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha