یك فلوشیپ آنكولوژی زنان گفت: هم اکنون روش های جدید درمان سرطان سینه با حفظ بافت سالم و برداشتن قسمت تومورال انجام می شود.

سلامت نیوز : دکتر مژگان کریمی، فلوشیپ آنکولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان ها دارای عوارض جسمی و روحی هستند که گاهی این عوارض روحی برای خانمها به خصوص در سرطانهای سینه بیشتر است.
کریمی گفت: آماده کردن بیمار و گفتن اینکه سرطان دارد امر مهمی است. بیمار باید ازوضعیت بیماری خود مطلع باشد و توضیحات جامعی داده شود تا اثر ناخوشایندی روی کیفیت زندگی بیمار نداشته باشد.این فلوشیپ آنکولوژی زنان اظهار کرد: هم اکنون روش های جدید سرطان سینه با حفظ بافت سالم و برداشت قسمت تومورال باعث حفظ وضعیت ظاهر می شود.وی عنوان کرد: از طرفی وسایل کمک درمانی جدید نیز وارد بازار شده تا بیماران دچار اختلال این ضایعه نشوند.کریمی افزود: بیماران مبتلا به سرطان سینه کمتر شکایت از تغییر زیبایی دارند بلکه به دنبال درمان هستند.

* تغذیه نامناسب یکی از علل بروز تومورهای جفت
کریمی در ادامه گفت: تومورهای جفت جزو بیماری های شایع در کشورمان است، این بیماری در کشورهای آسیایی بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.وی گفت: علت شیوع این بیماری در کشورهای آسیایی به دلیل تغذیه نامناسب و عدم مصرف رژیم عای غنی از پروتئین و سبزیجات حاوی ویتامین A است.وی عنوان کرد: در این بیماری هنگام لقاح فقط منشا پدری دارد و مادر هیچ نقشی در این زمینه ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha