یافته های جدید پزشكان نشان می دهد، نوعی تركیب مولكولی جدید كه از سلول های خونی گرفته می شود، با كوچك كردن تومورهای سرطانی از رشد سرطان تیروئید در افراد مبتلا جلوگیری می كند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری سانیس دیلی، پژوهشگران دانشگاه شیكاگو  موفق شدند تا با استفاده از یك روش شیمیایی جدید و ساخت تركیبی ملكولی موسوم به آگزیتینیب گامی بزرگ در زمینه درمان سرطان تیروئید بردارند.
بنابر این گزارش، یافته های جدید این پزشكان نشان می دهد كه مصرف داروهای مشتق شده از این تركیب شیمیایی مولكولی در مدت 3 ماه به میزان 30 درصد از رشد تومورهای حاد سرطانی جلوگیری می كند و در برخی موارد باعث كوچك شدن تومورها می شود، همچنین در مورد سرطان های نرمال تیروئید آن را در یك مرحله ثابت و پایدار نگه می دارد.
همچنین به گفته دكتر كوهن استادیار پزشكی دانشگاه شیكاگو، آگزیتینیب یك مولكول طراحی شده بسیار كوچك است كه از خون گرفته می شود و وظیفه آن جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی تیروئید است و در واقع برای مقابله با تومورهای سرطانی از طرف سلول های خونی حمایت می شود.
این گزارش حاكی است، پزشكان با استفاده از این تركیب یك شاخص موسوم به VEGF كه بیانگر میزان رشد تومورهای سرزانی پس از مصرف داروهای جدید است، تعریف كرده اند كه از روی آن می توانند افراد سرطانی را معالجه كنند.
بنابراین گزارش، آزمایش های انجام شده برای تست تاثیر این داروی جدید بر روی 60 نفر داوطلب صورت گرفته است كه فقط این تركیب بر روی 10 نفر یعنی 17 درصد هیچ تاثیری بر رشد تومورهای سرطانی نداشت و این مطلب باعث انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه شده است.
همچنین به گفته پزشكان این تیم پژوهشی اگر چه آزمایش این تركیب جدید تا حدودی در درمان سرطان موفقیت آمیز بوده است، اما نباید از آثار جانبی آن كه شامل سردردهای طولانی، خستگی، اسهال، اختلالات گوارشی و كاهش وزن است، غافل شد.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد، پس از مصرف این داروی جدید 50 درصد افراد مورد بررسی متاثر از عوارض جانبی شدند، از جمله 47 درصد این افراد مبتلا به اسهال و 23 درصد دچار كاهش وزن و بروز آثار خستگی تقریبا در هم افراد مشاهده شده است.
مطالعات آماری نشان می دهد، مصرف این تركیب جدید حداقل باید به مدت 3 سال به طور آزمایشی مصرف شود تا تحقیقات و پژوهش های تكمیلی لازم انجام شود.
یادآور می شود، انجمن سرطان آمریكا پیش بینی كرده است، در سال 2007 حدود 34 هزار مورد سرطان تیروئید در میان افراد بروز خواهد كرد كه در این میان 1500 مورد به مرگ و میر منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha