وزیر بهداشت بر نقش ایران در پیشبرد علم و فناوری پزشكی در دنیا، تاكید كرد.

سلامت نیوز : دكتر مرضیه وحید دستجردی در پیامی به نخستین کنگره بین‌المللی بیوشیمی فیزیک ایران گفت: بیوشیمی فیزیک یکی از دانش‌های بین رشته‌ای است که با استفاده از اصول و مفاهیم متنوع و بسیار پیچیده علم فیزیک، شیمی و زیست شناسی مسائل بنیادی و زیست شناختی را مورد بررسی و مداقه قرار می‌دهد. بی‌تردید پیشرفت‌هایی که در عرصه علوم و تحقیقات علمی و پژوهشی در جهان رخ داده بسیار خیره ‌کننده و شگرف بوده؛ چنانچه در دهه‌های اخیر جنبش‌های علمی در شتابی سریع و بر‌ق‌آسا دانش بشری را به سوی همگرایی و هم‌افزایی سوق داده است که از رهاورد آن علوم متنوعی درجوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده و در مسیر خدمت به علم و بشریت نقش کاربردی ایفا می‌كند.

در بخش دیگری از پیام وزیر بهداشت آمده است: امروزه بشریت با اشراف به بیماری‌ها درصدد است بیماری‌ها را در سطح مولکولی و مکانیسم آن مورد بررسی و شناخت علمی قرار دهد و این شناخت‌ها در حوزه ماهیت، تغییر اشکال در تاخوردگی پروتئین‌ها و ساختار عملکرد آنزیم‌ها و بیان ژن‌ها تعریف و توصیف می‌شود. بی‌شک علم بیوشیمی فیزیک درحوزه پزشکی نقش اساسی و حیاتی داشته و کاربردی‌ترین کارکرد را در بحران‌های بشری ایفا کرده است. جهان در عرصه فیزیک، پزشکی، سلول‌های بنیادی، شیمی و داروسازی پیشرفت‌های بزرگی را توسط محققین و پژوهشگران شاهد بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وزیر بهداشت در بخش دیگری از پیام خود آورده است: محققان و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران با روحیه جهادی درحوزه تحقیقات دارویی و داروسازی وارد شده و با دستیابی به فناوری پیچیده سلول‌های بنیادی با همت و تلاش بیشتر و شبانه‌روزی موفق به ارائه مقالات ارزنده علمی به مراجع علمی و بین‌المللی و همچنین ساخت داروهای حیاتی و اساسی شده که برخی از آنها در انحصار چند کشور توسعه یافته است و همواره در دهه‌های گذشته وابستگی شدیدی به آن کشورها داشتیم. اما درحال حاضر با تولید علم و فناوری‌های ارزشمندی در حوزه پزشکی و سایر حوزه‌ها در پیشبرد دانش بشری در دنیا سهیم بوده و حضور ایران در این عرصه‌ها آشکار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha