سلامت نیوز: استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخلاف برخی از تصورات، تا امروز دارویی پیدا نشده که بتواند از تخریب مفاصل و پیشرفت بیماری های مفصلی به طور کامل پیشگیری کند.
دکتر مسلمی زاده روماتولوژیست و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درمان های متعددی برای پیشگیری از تخریب مفاصل و درمان بیماری هایی همچون آرتروز وجود دارد که درمان دارویی یکی از مهمترین آنهاست.

وی تاکید کرد: کاهش درد، کاهش سیر بیماری و افزایش دامنه حرکتی در سطوح مفصلی مهمترین اهداف درمان دارویی در بیماری های همچون استئوآتریت زانو است.

مسلمی زاده با بیان اینکه تاثیر دارو بر روند درمان بیماری های مفصلی می تواند بسیار متفاوت باشد، تصریح کرد: برخلاف برخی تصورات، تا امروز دارویی پیدا نشده که بتواند از تخریب مفاصل و پیشرفت بیماری های مفصلی به طور کامل پیشگیری کند.
وی گفت: به عنوان مثال استامینوفن یک داروی مهم در کاهش درد بیماران است که با وجود تاثیر قابل توجه در کاهش درد مبتلایان به استئوآرتریت، در سایر مشکلات بیماران کمتر موثر است.
مسلمی یادآور شد: البته برخی از داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های مفصل همچون استئوآرتریت می تواند  عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

وی تاکید کرد: برخی از این داروها همچون استامینوفن، می تواند عوارض از جمله بر روی کبد به ویژه در افراد مسن و سالمند داشته باشد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: درمان دارویی یکی از مهمترین درمان ها برای بیماری های مفصلی همچون آرتروز زانو است که دقت در تجویز و مصرف آنها می تواند روند درمان بیماری را به میزان قابل توجهی تسریع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha