رییس كنگره بیماری‌های مزمن كلیه و تازه‌های آن گفت: كاهش كاركرد كلیه تاثیر منفی بسیار زیادی بر قلب و عروق می‌گذارد. این در حالی است كه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین علت مرگ و میر بر اثر بیماری‌ها در جهان است.

سلامت نیوز :  دكتر محبوب لسان پزشكی در حاشیه كنگره بیماری‌های مزمن كلیه و تازه‌های آن كه در بیمارستان امام (ره) برگزار شد، افزود: به منظور بررسی وضعیت سلامت كلیه‌ها و كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از این طریق لازم است افرادی كه در خانواده‌ آنها سابقه ابتلا به عوارض كلیوی وجود دارد، حتی در سنین نوجوانی یك بار وضعیت كلیه‌های خود را بررسی كنند.

وی تاكید كرد: افرادی كه فاقد سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های كلیوی هستند باید 20 تا 25 سالگی یك بار برای بررسی وضعیت كلیه‌های خود به پزشك مراجعه كنند تا در صورت اختلال درعملكرد كلیه‌های آنان اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رییس كنگره بیماری‌های مزمن كلیه و تازه‌های آن در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با افزایش سن در همه اندام‌های بدن از جمله كلیه تغییراتی به وجود می‌آید و اگر این تغییرات با بیماری‌های دیگری مانند چاقی، پرفشاری خون و دیابت همراه باشد، اثرات مخرب‌تری در بدن انسان از جمله كلیه‌ها می‌گذارد.وی در ادامه گفت: با افزایش سن قدرت كلیه در زمینه دفع مواد زائد به طور نسبی كاهش می‌یابد و كلیه نمی‌تواند ادرار را به طور نسبی غلیظ یا رقیق كند. علاوه بر آن به علت اختلالات ساختاری حجم و وزن كلیه كم می‌شود و بر عملكرد آن تاثیر می‌گذارد.لسان‌ پزشكی در پایان توصیه كرد: سالمندان قند خود را در صورت ابتلا به دیابت كنترل كنند، علاوه بر آن از غذاهای كم‌ نمك استفاده كنند و بر فشار خون خود نظارت داشته باشند تا با وجود افزایش سن آسیب كمتری به كلیه‌های آنان برسد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha