مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از 50 درصد بیماران مراکز درمانی استان تهران غیر بومی بوده و از سایر استان‌ها به تهران منتقل شده‌اند. با توجه به این امر مصرف خون و واحدهای خونی در استان تهران به مراتب بیش از سایر استان‌ها است.

سلامت نیوز : مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از 50 درصد بیماران مراکز درمانی استان تهران غیر بومی بوده و از سایر استان‌ها به تهران منتقل شده‌اند. با توجه به این امر مصرف خون و واحدهای خونی در استان تهران به مراتب بیش از سایر استان‌ها است.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضراستان البرز به عنوان معین استان تهران تامین بخشی از نیاز خونی استان تهران را به عهده دارد که همین امر باعث شده در زمینه تامین خون مراکز درمانی با مشکل مواجه نشویم.وی اظهار داشت: روزانه 1300 واحد پلاکت خون در مراکز درمانی استان تهران مصرف می‌شود که تامین این نیاز در گرو اطلاع رسانی مردم و مراجعه مستمر اهدا کنندگان به مراکز انتقال خون این استان است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حاجی بیگی افزود: در حال حاضر 21 پایگاه دریافت خون در تهران فعال است که مرکز اصلی آن در خیابان وصال واقع شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 340 هزار واحد گلبول قرمز بین مراکز درمانی این استان توزیع شده است.وی در ادامه به تامین خون مورد نیاز افراد تالاسمی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: هر فرد تالاسمی هر دو هفته یک بار نیاز به تزریق خون دارد که بر این اساس در سال گذشته 53 هزار واحد خون به این افراد در این استان تزریق شده است.مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: تمام مراحل دریافت خون از اهدا کنندگان تا ارسال آن به مراکز درمانی از طریق انتقال خون رایگان است وهیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و تنها در مراکز درمانی هزینه اندکی برای خدمات تزریق آن، خون به فرد بیمار و آزمایشات روی خون از فرد گرفته می شود.وی در پایان خواستار ترویج فرهنگ اهدای خون به خصوص در بین جوانان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha