مهم‌ترین علل شیوع عفونت‌های روده‌ای در فصل گرما علاوه بر سبزی و میوه آلوده استفاده ازمواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذا‌ها، زرده تخم مرغ نیمه پز و آب آلوده است.

سلامت نیوز :احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی روده‌ای با سالم سازی سبزی و میوه و رعایت نکات بهداشتی کاهش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب گفت: بیماری‌هایی چون اسهال، اسهال خونی، حصبه، وبا جزء بیماری‌های عفونی روده‌ای به حساب می‌آیند که دلیل اصلی انتقال آن‌ها به انسان، استفاده از کودهای حیوانی برای رشد بهتر گیاهان و ورود آلودگی سبزی و میوه کود زده شده با آب و مواد غذایی به بدن است.
نادر نیک پرست افزود: قبل از مصرف هر گونه سبزی یا میوه خام باید مراحل ضد عفونی و شستشو به درستی اعمال شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی با اشاره به اینکه پاک سازی، ‌انگل زدایی اسید معده به طور طبیعی با میکروب‌های مواد غذایی مقابله می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد، تصریح کرد: میزان اسید معده در افرادی که از داروهای ضد اسید استفاده می‌کنند، سالمندان و کودان زیر ۵ سال، کم است و این افراد بیشتر در معرض بروز بیماری‌های عفونی روده‌ای منتقله از آب و غذا قرار دارند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مهم‌ترین علل شیوع عفونت‌های روده‌ای در فصل گرما علاوه بر سبزی و میوه آلوده استفاده ازمواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذا‌ها، زرده تخم مرغ نیمه پز و آب آلوده عنوان کرد. نیک پرست خاطر نشان کرد: تداوم بیماری‌های روده‌ای و کاهش میزان مایعات بدن عوارض شدیدی به دنبال دارد و در صورت ابتلا به این بیماری‌ها باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha