رییس مركز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری گفت: كافی نیست كه تنها مقدمات پیوند برای بیماران فراهم شود، بلكه باید به مسائل آنان پس از پیوند نیز توجه شود.

سلامت نیوز :  دكتر علی‌اكبر ولایتی در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری، افزود: هزینه‌های پس از پیوند قلب و ریه سنگین است این در حالی است كه بیشتر بیماران ما افراد كم‌بضاعت هستند، با توجه به این شرایط تاكنون از هیچ یك از بیماران پیوندی هزینه‌ای بابت عمل پیوند دریافت نشده است و بخش‌هایی از این هزینه‌ها را وزارت بهداشت و خیرین تقبل كرده‌اند.

رییس مركز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری تاكید كرد: گاهی اوقات لازم است بیماران پیوندی ماهانه پنج میلیون تومان بابت داروهای پس از پیوند پرداخت كنند. البته خیرین در این زمینه‌ها نیز مساعدت‌هایی می‌كنند. از سوی دیگر فراهم‌آوری اعضای پیوندی نیز از اهمیت برخوردار است، این در حالی است كه متاسفانه گاهی اوقات جلب رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به طول می‌انجامد. علاوه بر آن باید به مواردی مانند هماهنگی وضعیت بدن دهنده و گیرنده نیز توجه شود.ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: با توجه به آن كه این بیمارستان در شمال شهر تهران واقع شده است، بیماران افغانی كه بیشتر آنان كم‌بضاعت هستند، برای درمان به این مركز درمانی مراجعه می‌كنند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با اشاره به اورژانس جدید بیمارستان مسیح دانشوری اظهار كرد: این بیمارستان در سه هزار متر در حال تكمیل شدن است و از نظر وسعت بی‌نظیر محسوب می‌شود و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در حال تجهیز آن است.ولایتی اظهار كرد: در مركز آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری می‌توانیم تا بیش از پنج مورد آنژیو انجام دهیم. البته هنگام انجام عمل پیوند تا 16 نفر از استادان درگیر پیوند هستند، بنابراین نمی‌توانند به بخش‌های دیگر مانند آنژیو برسند، با این حال این مركز دارای این قابلیت است كه روزانه تا پنج مورد آنژیوگرافی در آن انجام شود.رییس مركز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری تاكید كرد: هر دو هفته یك بار یك عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود، بنابراین نیاز بود كه مركز آنژیوگرافی نیز در كنار مركز پیوند قلب بیمارستان احداث شود كه امروز شاهد افتتاح این بخش هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان مسیح دانشوری تاكنون در مجموع حدود دو میلیارد تومان هزینه كرده‌ایم.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در زمینه تحقیقات انجام شده درباره پیوند نای به مری اظهار كرد: بخشی از مری مبتلایان سرطان مری برداشته می‌شود و در پژوهش‌هایی كه روی حیوانات انجام داده‌ایم می‌توانیم شش سانتی‌متر از نای را به جای مری قرار دهیم و تجربه در زمینه پژوهش‌های حیوانی خوب بوده است، اما با این حال لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوانیم از كمیته اخلاق پزشكی اجازه انجام این كار را روی انسان‌ها بگیریم.

رییس مركز پژوهشی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری درباره كبد مصنوعی اظهار كرد: هنوز این كار به مرحله عملیاتی نرسیده است و در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد.ولایتی از دو برابر شدن اتاق عمل پیوند در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر شش اتاق عمل پیوند در این مركز درمانی در حال فعالیت است،‌ اما در تلاش هستیم تعداد آنها به دست‌كم 12 اتاق عمل برسد.وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه در آینده ساختمان مجزایی در بیمارستان مسیح دانشوری تاسیس شود تا پیوند اعضا در آن متمركز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha