سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 51458

دانشمندان به وجود یك 'از بین برنده ' (آنتی بادی ) در بدن انسان پی برده اند كه می تواند ویروس دانگ را در مدت دو ساعت خنثی كند و یا بكشد.

سلامت نیوز : همچنین دانشمندان روشی را برای تولید دوباره این آنتی بادی به مقدار زیاد كشف كرده اند. این كشف زمینه را برای درمان بیماران آلوده به ویروس دانگ هموار می كند.

تب دانگ كه اصطلاحا به تب استخوان شكن نیز معروف است در كشورهای گرمسیر و نیمه‌گرمسیر دیده شده است.ویروس ' آربوویروس ' مسبب این بیماری، از جنس flavivirus است و توسط پشه های 'آیدس ' به انسان منتقل می شود.گرفتن تب ناگهانی، سردرد، دردهای عضلانی و مفاصل و بثورات جلدی از علایم آلوده شدن به ویروس دانگ هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛این كشف توسط گروهی از محققان دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه تحقیقات پزشكی واقع در سنگاپور به دست آمده است.

محققان با مطالعه گروهی از رده های سلولی بیماران تب دانگی كه بهبود یافته بودند در طی دو سال متوجه شدند كه این آنتی بادی می تواند خود را با قدرت به بخش خاصی از ویروس دانگ بچسباند و آن را از حمله به سلول های دیگر باز دارد.این آنتی بادی در نهایت ویروس دانگ را از بین می برد كه در مقایسه با مولفه های ضد دانگ موجود این كار را با سرعت بالاتری انجام می دهد.بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر سال حدود 50 تا 100 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس دانگ آلوده می شوند.از آنجایی كه هنوز واكسن یا درمان خاصی برای تب دانگ كشف نشده است، ویروس دانگ خطری برای بهداشت عمومی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha