معاون امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: برخی وظایف بخش سلامت، قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

دكتر حسن امین لو در حاشیه مراسم كلنگ زنی بزرگترین واحد تولید كیسه خون ایران در بنیس در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا افزود: بخش سلامت با دارا بودن ویژگی بینا بینی از یك طرف وظایف حاكمیتی داشته و از طرف دیگر وظایف اقتصادی دارد.

وی با اشاره به طرح لایحه اصل 44 قانون اساسی در صحن علنی مجلس و درگیر بودن تمام حوزه‌ها با سرنوشت این لایحه تصریح كرد: تلاش وزارت بهداشت بر این است كه تصویب قانون به نحوی باشد كه هر دو جنبه فوق را داشته باشد.


وی با تاكید بر عجولانه نبودن واگذاری در قالب این لایحه خاطرنشان كرد: استفاده از بخش خصوصی برای اعتلا و تقویت بخش سلامت لازم است اما در عین حال باید وظایف حاكمیتی این بخش محفوظ بماند.

معاون امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه با قدردانی از نمایندگان مجلس در تصویب طرح تعرفه گذاری خدمت پرستاری، این موضوع را یكی از خواست‌های دیرینه جامعه پرستاران دانست و اظهار امیدواری كرد: با عملیاتی شدن این قانون، پرستاران با دلگرمی بیشتر به ایفای وظایف خطیر خود بپردازند.

دكتر امین لو همچنین تصویب لایحه حمایت از شیر مادران و اجرای آن را باعث تقویت روحی نوزادان و افزایش ارتباط عاطفی میان مادران و كودكان خواند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha