مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت اعلام كرد: با ابلاغ وزارت بهداشت تا دو ماه آینده فقط مواد و تجهیزات دندانپزشكی كه هولوگرام وزارت بهداشت بر روی آن درج شده باشد اجازه توزیع دارند و با توزیع كنندگان كالاهای متفرقه برخورد می‌شود.


 رضا مسائلی در حاشیه جلسه مشترك مسئولان وزارت بهداشت با شركت‌های تجهیزات دندانپزشكی در گفت‌و‌گو با فارس ‌افزود: اقدامات كارشناسی برای اجرای طرح شناسنامه دار شدن تجهیزات پزشكی از سال گذشته آغاز شده است و تا پایان امسال همه تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی با درج هولوگرام مورد تأیید وزارت بهداشت شناسنامه‌دار می‌شوند.
وی افزود: فاز اول اجرای این طرح با درج هولوگرام بر روی مواد و تجهیزات داندانپزشكی آغاز می‌شود كه به همین منظور جلسه مفصلی با شركت‌های تولید كننده و وارد كننده این نوع مواد و تجهیزات در وزارت بهداشت داشتیم و نظرات كارشناسی این شركت‌ها را شنیدیم كه حتماً در اجرای این طرح مورد توجه قرار قرار می‌گیرد.
مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت ادامه داد: پیش نویس طرح شناسنامه‌دار شدن و درج هولوگرام بر روی كالاهای دندانپزشكی آماده شده و با یكسری اصلاحات جزئی حداكثر تا 2 ماه آینده ابلاغ و اجرایی می‌شود و پس از آن هر گونه توزیع، خرید،‌ فروش و مصرف مواد و تجهیزات دندانپزشكی فاقد هولوگرام تخلف محسوب می‌شود و ضمن جمع‌آوری كالاهای غیر‌مجاز با متخلفان برخورد می‌شود.
وی گفت: هولوگرام وزارت بهداشت نشانه تأیید كیفی محصول است كه در كنار آن یك شماره سریال و اطلاعات مربوط به تولید یا وارد كننده آن كالا درج می‌شود.
مسائلی افزود: اجباری شدن درج هولوگرام بر روی كالاهای پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی امكان كنترل و نظارت دقیق بر بازار را فراهم می‌كند، از ورود كالاهای غیر‌قانونی و چمدانی به كشور جلوگیری می‌كند، تولیدات زیر پله‌ای را محدود می‌كند و به طور كلی بازار تجهیزات پزشكی را در كشور سامان می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha