سلامت نیوز : رییس انجمن تالاسمی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشكل كمبود داروهای تزریقی و خوراكی بیماران تالاسمی تا پایان ماه جاری برطرف می‌شود و چه داروهای وارداتی و چه داروهای تولید داخل به اندازه كافی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

دكتر مجید آراسته در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار كرد: با توجه به اعمال سیاست كاهش قیمت دارو از ابتدای تیرماه قیمت هر حب از قرص اكسجید از 4000 تومان به 2500 تومان كاهش یافته است.وی یادآور شد: پس از عید نوروز نوساناتی در توزیع داروهای تزریقی به وجود آمد. در این زمان شركت‌‌های تولیدكننده داخلی با كمبود مواد اولیه روبرو بودند مدیر یكی از آن‌ها تغییر كرد و به‌ تبع آن تغییراتی در سیاست‌های این شركت به وجود آمد.

رییس انجمن تالاسمی اضافه كرد: در اوایل سال جاری میلادی تولید داروی شركت تولید‌ كننده داروهای تزریقی كاهش یافت اما از اواسط ماه ژوئن تولید دارو تا حد زیادی اصلاح شد. حتی این شركت قول داد كه داروهای بیشتری را نسبت به مقدار توافق شده در ابتدای سال در اختیار ایران قرار دهد.آراسته در پایان درباره وضعیت داروی خوراكی اكسجید گفت: در دو سه ماه اول سال جاری با نوساناتی در توزیع این دارو روبرو بودیم چون تغییراتی در شركت تولید كننده اكسجید به وجود آمده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha