معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت شربت تریاك را قابل استفاده برای تمام بیماران ندانست و شرایط سخت نگهداری آن را از دلایل عدم استقبال مراكز درمان اعتیاد از این شربت عنوان كرد.

سلامت نیوز : معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت شربت تریاك را قابل استفاده برای تمام بیماران ندانست و شرایط سخت نگهداری آن را از دلایل عدم استقبال مراكز درمان اعتیاد از این شربت عنوان كرد.

دكتر علی نیك‌فرجام در گفت‌وگو با (ایسنا) در توضیح عدم استقبال از شربت تریاك (اپیوم تینكچر) در مراكز درمان اعتیاد، گفت: به چند دلیل از این شربت استقبال نشده است. شربت «اپیوم تینكچر» برای تمام بیماران قابل استفاده نیست و تنها برای برخی از بیماران با ویژگی‌ها و شرایط خاص قابلیت استفاده دارد.

وی افزود: از طرف دیگر شرایط نگهداری از این شربت شرایط سختی است و عمده مراكز درمان اعتیاد در استان‌ها از این شربت استقبال نكردند. ما این شربت را به كل كشور ارایه كرد‌ه‌ایم و تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی و مراكز تحت پوششان از آن برخوردار هستند. اما استقبال مراكز درمانی از این روش درمانی خیلی كمتر از دیگر روش‌های درمانی است.معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره ورود شربت اپیوم تینكچر به بازار قاچاق گفت: تمام این شربت‌ها از شماره سریال برخوردار بوده و قابلیت پیگیری دارند. این شربت‌ها به هیچ عنوان از یك مركز به مركز دیگر قابلیت انتقال ندارند؛ مگر آنكه سیر اجرایی و قانونی خود را طی كرده باشند. در مجموع احتمال ورود این شربت‌ها به بازار قاچاق بسیار كم است.

وی افزود: با همكاری سازمان غذا و دارو این تصمیم گرفته شده كه برای شربت متادون نیز شماره سریال و لیبل در نظر گرفته شود تا قابلیت پیگیری داشته باشند تا به این ترتیب اگر نشتی در بازار داشته باشند مشخص شود كه از كدام مركز بوده است.نیك فرجام در پایان تاكید كرد كه این شربت‌ها child proof است و قابلیت باز شدن توسط كودكان را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha