یک کودک از هر 4 کودک دارای معلولیت به نوعی در عمر خود خشونت را تجربه کرده اند.

سلامت نیوز :در تحقیق منتشر شده در مجله لنست محققان بریتانیایی اعلام کردند خطر آزارهای فیزیکی، جنسی یا عاطفی یا بی توجهی به این کودکان تقریبا 4 برابر بیسشتر از کودکان معمولی است.

تأثیرات معلولیت در کودکان تا حد زیادی وابسته به نحوه رفتار سایرین با آنهاست و بر اساس اعلام محققان دانشگاه انگلستان خطر خشونت با کودکان دارای معلولیت 3 تا 4 برابر از کودکان سالم است و این وظیفه دولت است که از چنین رویدادهای پیشگیری کند.این تحقیق با بازبینی 17 تحقیق قبلی انجام شده بر روی بیش از 18 هزار کودک در آمریکا، بریتانیا، سوئد، فنلاند و اسپانیا انجام شده است که اکثرا بین 2 تا 18 سال سن داشته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات نشان داده که تقریبا 27 درصد کودکان دارای معلولیت به نوعی خشونت هایی مانند آزارهای فیزیکی، جنسی یا احساسی و یا بی توجهی را تجربه کرده اند.به گفته دانشمندان احتمال خشونت های فیزیکی و خشونتهای جنسی به تنهایی علیه کودکان معلول 3 برابر کودکان سالم است.

دراین میان احتمال خشونت جنسی علیه کودکان دارای ناتوانی های ذهنی و فکری بیشتر از کودکان دارای سایر معلولیت هاست.بر این اساس خطر این خشونت ها برای کودکان دارای معلولیت در کشورهای پیشرفته بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha