رئیس انجمن علمی پزشکان عمومی سراسر کشور گفت: تاخیر در برگزاری انتخابات انجمن پزشکان عمومی (در سال ۸۹) خواست خود پزشکان بود و این موضوع به کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت هم منعکس شد.

چرا انتخابات انجمن پزشکان عمومی به تاخیر افتاد ؟

سلامت نیوز : حسن هویدا پیش از ظهر امروز در حاشیه چهاردهمین همایش علمی پزشکان عمومی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی همکاران و کاندیداهای انتخابات انجمن پزشکان عمومی کشور اعتراضاتی را به برگزاری انتخابات داشتند که آن را به وزارت بهداشت منعکس کردیم تا بررسی شود و اعتراض من به وزارت بهداشت شخصی نبوده است بلکه مواردی بوده که همکاران در جریان برگزاری انتخابات مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک انتخاباتی در این حجم و وسعت برگزار می‌شود یک یا دو ناظر نمی‌تواند به طور کامل مطالب را دریابد. در انتخابات انجمن پزشکان ایران 90 نفر کاندیدا شدند که به دقت مسائل انتخابات و مجمع را زیر نظر خود داشتند.وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر تعداد ناظران وزارت بهداشت کم بوده چرا در دوره‌های قبل اعتراضی به آن نشده تا این وضعیت تغییر کند گفت: مجمع ما در دوره‌های مختلف به دور از مسائل سیاسی بود چرا که انجمن ما یک انجمن علمی است ولی وقتی یک مقدار در محاسبات اشتباه شود برخی آن را با اتحادیه‌های سیاسی اشتباه می‌گیرند و در نهایت این تنش‌ها را هم به وجود می‌آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هویدا اذعان داشت: خیلی تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در رأس قرار گیرد. تا دوره‌های قبل حساسیت‌های سیاسی در انجمن وجود نداشت و همه در بعد علمی در آن شرکت می‌کردند ولی در این دوره این مسئله روی انتخابات ما تأثیر گذاشت.رئیس انجمن علمی پزشکان عمومی کشور علت تأخیر در برگزاری انتخابات انجمن را گفت: ما در موعد مقرر یعنی اسفند سال 89 اعلامیه‌ای را صادر کردیم و در پی آن خواستار تشکیل مجمع شدیم ولی پزشکان عمومی در شهرستان‌های مختلف طی نامه‌هایی از ما خواستند که برای فراهم شدن زمینه مشارکت پزشکان و گسترش آن انتخابات را به تأخیر بیندازید تا همه بتوانند شرکت کنند که هیئت مدیره انجمن آن را پذیرفت و به کمیسیون انجمن‌های پزشکی وزارت بهداشت آن را انعکاس دادیم.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تأخیر در انتخابات نشستی را با رؤسای انجمن‌های پزشکان عمومی کشور ترتیب دادیم و طی آن پیشنهاداتی مانند افزایش اعضای هیئت مدیره انجمن از 7 نفر به 15 نفر هم داشتیم.انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی سراسر کشور هفته گذشته برگزار شد که با اعتراض و حاشیه های از سوی کاندیداها و شرکت کنندگان همراه بود.برخی کاندیداها مدعی مشارکت افراد غیر عضو انجمن،پزشکان متخصص و کم و زیاد شدن آرا در انتخابان انجمن پزشکان عمومی سراسر کشور شدند که موضع در وزارت بهداشت در این مورد و تأیید یا رد این انتخابات هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha