سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 53188
سلامت نیوز: فصل تابستان فصلی است كه بیشتر خانواده ها تمایل دارند كه به سفر رفته و از آب و هوای مناطق دیگر بهره ببرند. زوجهایی كه به تازگی مادر و پدر شده اند نیز می توانند همراه با نوزاد تازه متولد شده خود به مسافرت رفته و از گشت و گذار لذت ببرند. مسافرت برای نوزاد البته با مشورت پزشك متخصص او مشكلی ندارد.

معمولاً مسافرت با نوزادی كه از سلامت كامل برخوردار بوده و مشكل تنفسی نداشته و وزن او 4 كیلوگرم و یا بیشتر است مشكلی ایجاد نمی كند. مشكلاتی كه عمدتاً در طول سفر برای نوازاد بوجود می آید، ناشی از سازگار نبودن آب و هوای مكان جدید با بدن نوزاد است. پس سعی كنید تا میزان پوشش فرزند خود را با محیط جدید هماهنگ كنید. معمولاً  به زوجهایی كه نوزاد زیر یك ماه دارند توصیه می شود كه با هواپیما مسافرت نكنند. برخاستن و نشستن هواپیما باعث می شود تا در گوش نوزاد هوا جمع شده و باعث ناراحتی او شود. به هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما نوزاد خود را مجبور به مكیدن شیر كنید. این كار مانع از جمع شدن هوا در گوش او می شود.

چنانچه با ماشین شخصی خود به سفر می روید، برای حمل نوزاد از صندلی و ساك مخصوص نوزاد استفاده كنید. صندلی نوزاد بهترین مكان برای نشستن او بدون احساس ناراحتی است. البته قبل از قرار دادن نوزاد در صندلی مخصوص به خود، باید از ایمن و مناسب بودن صندلی اطمینان حاصل كرده و كمربند ایمنی آن را به دقت چك كنید. استفاده از صندلی نوزاد برای حفاظت او از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه می شود در طول سفر نوزاد را از صندلی خود خارج نكنید. چنانچه نوزاد گریه می كند، همانطور كه در صندلی خودش نشسته است به او شیر دهید. اگر گریه نوزاد آرام نمی گیرد چند لحظه ای توقف كرده تا گریه او كاملاً آرام شود. نوزادان در طول سفر چنانچه طولانی باشد خسته می شوند پس لازم است پس از طی كردن مسافتی، چند لحظه ای توقف كرده و برای هواخوری، نوزاد را به بیرون از ماشین ببرید. بهترین مكان برای صندلی نوزاد، وسط صندلی عقب اتومبیل است.
وسایلی كه معمولا نوزاد در طول یك سفر تابستانی به آنها نیاز دارد، كلاه لبه دار، ضد آفتاب (مخصوص نوزادان)، پوشك اضافی، دندان گیر، پماد اكسید روی، روغن و پودر بچه، تشك تعویض پوشك، دستماهای مرطوب به اندازه كافی، روغن بینی، داروهای مورد نیاز و لباسهای آستین بلند و نخی. پوست نوزاد و كودك به سرعت دچار سوختگی می شود پس سعی كنید تا آنها را در معرض آفتاب قرار ندهید و از لباسهای بندی و آستین كوتاه استفاده نكنید. به جای آنها از لباسهای آستین بلند، گشاد و نخی استفاده كنید.

چنانچه نوزاد شما زیاد می خوابد، كالسكه او را نیز با خود ببرید تا در هنگام پیاده روی و گردش او را در داخل كالسكه قرار دهید. نوزادان در داخل كالسكه راحت تر می خوابند. برای گردش و سفر در تابستان ساعاتی را انتخاب كنید كه به گرمای وسط روز برخورد نكنید. قبل از ساعت 4 صبح و یا بعد از 5 بعد از ظهر بهترین ساعات برای حركت در تابستان هستند.
در داخل ماشین كولر را در درجه ای مناسب تنظیم كنید و در صورت نداشتن كولر با یك دستمال مرطوب صورت، دستها و پاهای نوزاد را مرطوب كنید. هیچگاه نوزاد را در هوای گرم ماشین با درها و شیشه های بسته تنها نگذارید. اگر نوزاد شما دچار اسهال- استفراغ و تب شد خیلی سریع به اورژانس مراجعه كنید.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha