مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت:‌ با توجه به كمبود تخت دیالیز در شهرها و شهركهای اطراف تهران تعداد زیادی از بیماران دیالیزی برای دیالیز به تهران می‌آیند كه سهمیه بندی بنزین به خصوص این افراد را در مراجعه به پزشك و دیالیز با مشكلات بیشتری مواجه كرده است.

هاشم قاسمی در گفت و گو با فارس،‌ افزود:سهمیه بندی بنزین بیماران دیالیزی را در رفت و آمد برای دیالیز دچار مشكل كرده است و پس از سهمیه بندی بنزین شاهد مراجعات مكرر و گلایه این بیماران از این وضع هستیم.
وی گفت: بیماران دیالیزی معمولا باید هفته‌ای سه بار دیالیز شوند اما اكثریت این افراد از اقشار كم درآمد و پایین جامعه هستند و توان پرداخت هزینه‌های بالای آژانس را برای مراجعه به مركز دیالیز ندارند، سهمیه بندی بنزین نیز اكنون توان آنها را برای رفت و آمد به پزشك و دیالیز در مراكز درمانی محدودتر كرده است.
قاسمی افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی برای حل مشكل كارت سوخت و سهمیه بندی بنزین این بیماران با وزارت كشور و وزارت نفت مكاتبه كرده است ولی هنوز جوابی دریافت نكرده‌ایم و امیدواریم پیش از آنكه مشكل حادی برای این بیماران به وجود آید این مشكل حل شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha