پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 53842

از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالای ۵۰ استفاده می کنید تا از پوست خود در برابر سوختگی محافظت کنید.اما آیا از چشم های خود نیز محافظت می کنید؟

۵ علت که نباید منزل را بدون عینک آفتابی ترک کرد
سلامت نیوز : از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالای ۵۰ استفاده می کنید تا از پوست خود در برابر سوختگی محافظت کنید.اما آیا از چشم های خود نیز محافظت می کنید؟ اگرچه عینک آفتابی ساده و زیباست اما مهم ترین علت استفاده از این وسیله این است که از چشم در برابر ناراحتی های متعدد ناشی از تابش اشعه ماورای بنفش محافظت می کند و استفاده نکردن از آن پیامدهای زیادی به همراه دارد. در ادامه مطلب به بخشی از این تبعات اشاره می کنیم.

سرطان پوست؛ ۱۰ درصد تمامی سرطان های پوست روی پلک ظاهر می شود.

آب مروارید؛ به گزارش سازمان بهداشت جهانی، به طور میانگین ۹۰۰ هزار نفر به علت قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید مبتلا به آب مروارید شده و بینایی خود را از دست داده اند.

دژنراسیون ماکولا(تباهی لکه زرد): به مرور زمان، اشعه ماورای بنفش به «ماکولا لوتیا» آسیب می رساند. ماکولا لوتیا، قسمتی از چشم است که دارای میلیون ها سلول حساس به نور است که به ما کمک می کند تا جزئیات را به وضوح ببینیم. آسیبی که به ماکولا لوتیا وارد می شود، باعث تاری دید و در نهایت نابینایی می شود.

ناخنک: رشد غیرعادی بافت از هرگوشه به سمت سفیدی چشم، باعث التهاب یا اختلال بینایی می شود.

فتوکراتیتیس؛ نوعی آفتاب سوختگی چشم است، اگرچه موقت است و در عرض ۴۸ ساعت بهبود پیدا می کند اما ممکن است دردناک باشد و باعث تاری دید شود. توجه داشته باشید هنگام خرید عینک آفتابی را انتخاب کنید که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی ورود اشعه UVA وUVB را می گیرد. از آن جا که لنزهای تیره عینک آفتابی باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود استفاده از عینک غیراستاندارد نسبت به استفاده نکردن از آن، آسیب بیشتری به چشم می رساند.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha