شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 53945

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه مردم، نوشته شدن گایدلاین‌ها، ارزیابی و استخراج دستورالعمل‌ها و تعیین سطوح بیمارستان‌ها از جمله شرایط ضروری برای اجرای بسته پزشک خانواده است و به هیچ وجه طرحی نیست که در یک یا دو سال به مرحله اجرا برسد.

افتتاح‌های پرسرعت پزشک خانواده منطقی نیست
سلامت نیوز : دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با سینا نیوز در مورد سرعت اجرای طرح پزشک خانواده به صورت هفته‌ای یک بار در استان‌های مختلف، افزود: در حالی شاهد کلید خوردن وآغاز طرح پزشک خانواده هستیم که تاثیر گذار بودن و یا عدم تاثیر خود طرح مشخص نیست.
نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز طرح پزشک خانواده را یک بسته درمانی و بهداشتی دانست و گفت: طرح پزشک خانواده بسته‌ای است که اجرا و به کرسی نشاندنش کار یک ساله و یا حتی دو ساله نیست و باید گفت که امکان اجرای طرح ملی پزشک خانواده در مدت زمان کوتاه یک ساله به هیج وجه وجود ندارد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به چند شرط اصلی و موثر در اجرای این طرح، تصریح کرد: اجرایی شدن این امر نیاز به تغییر رفتار‌ها، یکی شدن صندوق‌های حمایتی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه افراد، نوشته شدن گایدلاین‌ها، استخراج و ارزیابی دستورالعمل‌ها، مشخص شدن سطوح، تعریف سطوح بیمارستان‌ها وهمچنین تصحیح در مکانیسم‌های پرداختی است.

بررسی نقش بیمه‌ها در جلسه مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
وی از جلسه مشترک خود با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: به منظور بررسی‌های هر چه بیشتر، قرار شده است جلسه‌ای با وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی پیرامون طرح پزشک خانواده و نقش بیمه‌ها داشته باشم تا مشخص شود بیمه‌ها در این رابطه چه فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد.

نسخه ۰۲؛ نسخه‌ای که بحث‌های فراوان دارد
پزشکیان در خصوص نسخه ۰۲طرح پزشک خانواده گفت: در مورد نسخه ۰۲ بحث‌های فراوانی وجود دارد که هم در کمیسیون بهداشت و هم در وزارتخانه در حال بررسی است تا در پایان شاهد اجرای درست و نتایچ اثر بخش آن باشیم.

با توجه به امکانات فعلی، امیدی به رایگان شدن خدمات درمانی نیست
وی در ادامه و در خصوص نحوه اجرای وعده رایگان شدن خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی، اظهار کرد: این طرح در کمیسیون از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد واز خودشان نیز باید در مورد این مسئله پرسید، با این حال و با در اختیار داشتن امکانات فعلی، امیدی به اجرای این طرح نیست.
نماینده مردم اسکو، تبریز و آذر شهر در ادامه یاد آورشد: رایگان و غیر رایگان شدن خدمات درمانی بحثی است که اگر کل روند سیستم و مسائل بسته مطرح شده درست اجرا شوند، نتیجه خواهد داشت اما اگر تنها قسمتی از کار اجرا و به بخش دیگر رسیدگی نشود، نتایج امیدبخشی درانتظار طرح نخواهد بود .

دارو‌ها در لیست تحریم قرار ندارند
پزشکیان در ادامه و در پاسخ به این سوال خبرنگار سینا نیوز، مبنی بر اقدامات انجام شده در رابطه با داروهای تحریمی بیماران خاص، گفت: طبق پروتکل‌های بین المللی، کشور‌ها حق تحریم مواد اولیه دارو‌ها را ندارند با این وجود باید گفت که دارو‌ها در لیست تحریم قرار ندارند و دلیل عدم دسترسی این مسئله است که با توجه به مشکلات موجود در جابه جایی پول، نمی‌توان دارو‌ها را خرید.

ضرورت ایجاد تسهیلات جابه جایی پول در مبادلات بین المللی
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای حل مشکل مبادلاتی، باید تسهیلات جابه جایی پول برای مواد اولیه اقلام این چنینی، وجود داشته باشد و باید گفت که بانک مرکزی مشکل ارزی ندارد و مشکل از سوی شرکت‌های خارجی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha