با این ذخیره دارویی، مشکل بیماران تالاسمی در زمینه کمبود دارو حل خواهد شد و آن‌ها می‌توانند درمان مطلوب خود را همانند گذشته ادامه دهند.

مشکل دارویی بیماران تالاسمی نیمه اول شهریور حل می‌شود
سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: با رایزنی‌های انجام شده تا نیمه اول شهریور یک ذخیره مناسب دارویی برای بیماران تالاسمی ایجاد خواهد شد.

مجید آراسته در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: علاوه براینکه شرکت‌های داخلی تعدادی دارو تولید کرده‌اند که وارد چرخه بازار خواهد شد برخی از داروهای خارجی نیز خریداری شده‌اند که به زودی تحویل و در بازار توزیع می‌شود.رئیس انجمن تالاسمی ایران افزود: با این ذخیره دارویی، مشکل بیماران تالاسمی در زمینه کمبود دارو حل خواهد شد و آن‌ها می‌توانند درمان مطلوب خود را همانند گذشته ادامه دهند.

وی به رایزنی انجمن تالاسمی ایران با کارخانجات تولیدکننده و واردکننده دارو اشاره کرد و افزود: البته وزارت بهداشت هم در مورد تامین داروی بیماران تالاسمی درحال پی گیری است. آراسته خاطرنشان کرد: با بسیاری از شرکت‌های دارویی نیز توافق حاصل شده، و قرارداد‌ها نهایی شده است. وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از داروهای بیماران تالاسمی وارداتی است، افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد این دارو‌ها نیز در داخل کشور تولید می‌شوند. رئیس انجمن تالاسمی ایران ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های خارجی بتوانند بیش از ۵۰ درصد از نیاز بازار را تامین کنند تا مشکل دارویی بیماران تالاسمی بر طرف شود و برای حداقل ۶ ماهه دوم سال دارو تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha