سلامت نیوز :رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده با عنوان این مطلب که دریافتی پزشک خانواده بر اساس کارکرد او خواهد بود، از عدم پرداخت هزینه تزریق سرم و آمپول به پزشکان خانواده خبر داد.

دکتر محمد شریعتی روز دوشنبه در نشستی که با حضور وزیر بهداشت به مناسبت روز خبرنگار در محل این وزارتخانه برگزار شد، از خبرنگاران خواست برای اجرای هرچه بهتر برنامه پزشک خانواده نقش مشاورتی داشته باشند.وی گفت: من شما را که چشم و گوش افکار عمومی جامعه هستید مشاور برنامه پزشک خانواده که یک برنامه ملی و کاملا" اجتماعی است می دانم و از شما می خواهم در اجرای این برنامه نظام سلامت را یاری کنید.شریعتی افزود: خبرنگاران نباید تریبون کسانی باشند که با این برنامه تضاد منافع دارند زیرا این برنامه ملی است و بودجه های عمومی نباید در جهت تخطئه یک برنامه ملی هزینه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: شما خبرنگاران هر زمانی خواستید می توانید با مسئولان برنامه پزشک خانواده و یا خود من تماس بگیرید و ما را در جریان مسائل و مشکلاتی که پزشک خانواده با آن مواجه است قرار دهید، زیرا من و همکارانم در این برنامه به همکاری و همفکری و مشاوره شما نیازمندم.وی در خصوص فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به مردم در مورد این برنامه نیز گفت: برای پی بردن به نقاط ضعف و مشکلات برنامه، شبکه تفکر را با پزشکان ایجاد کرده ایم که از این طریق در صدد رفع اشکالات و ضعفهای برنامه پزشک خانواده هستیم.

شریعتی از تهیه کتاب رابطین سلامت برای بیش از 140 هزار داوطلب در کشور خبر داد و افزود: اشتغال به کار 30 هزار ماما در  برنامه پزشک خانواده، یکی از نکات قابل توجه در این طرح است.وی با اعلام اینکه بیش از120 برنامه کشوری در قالب برنامه پزشک خانواده اجرا می شود که منافع نامحدودی برای سلامت جامعه دارد، گفت: در نسخه 02 برنامه پزشک خانواده، دستمزد پزشک بر اساس عملکرد او پرداخت می شود. به طوریکه 40 درصد پول پرداختی برای ارزشیابی پزشک است. یعنی میزان پرداختی به پزشک خانواده بین 80 تا 120 درصد متفاوت است. اگر پزشک معمول کار کند 100 درصد دریافت خواهد داشت، اگر بد عمل کند 80 درصد قرارداد او پرداخت می شود و اگر خیلی خوب کار کند 120 درصدی پرداختی دارد.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده با تاکید بر اینکه در نسخه 02 پزشک خانواده بابت تزریق به پزشک پولی پرداخت نمی شود، افزود: پول تزریق در سرانه پزشک خانواده دیده شده است و به همین خاطر پزشک به دنبال درآمد بیشتر از طریق تزریق بی مورد نیست.شریعتی از تشکیل 15 میلیون پرونده الکترونیک سلامت برای مردم خبر داد و گفت: تهیه پرونده االکترونیک سلامت جزو الزامات برنامه پزشک خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha