سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 54213

سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه عمده معضلات ما در خصوص كمبود دارو مربوط به داروهای ضد سرطان است از راه‌اندازی چندین خط جدید تولید داروهای سرطانی در آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی‌ این خطوط تا دو سال آینده داروهای ضد سرطان را نیز در داخل كشور تولید می‌كنیم.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اثرات تحریم بر واردات دارو عنوان كرد: تحریم‌ها و فشارها كارگر نیفتاده و وضع دارویی‌مان مناسب است.وی درباره علت كمبود داروهای سرطانی طی چند ماه اخیراظهار كرد:‌ درباره داروهای سرطانی كه گزارش‌های كمبود آن ارسال می‌شود، باید گفت كمبودها جهانی هستند زیرا چند كارخانه‌ای كه تولید این داروها را بر عهده داشتند به علت مشكلات زیست‌محیطی تعطیل شده‌اند و میزان تولید این داروها كاهش یافته است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو در ادامه از راه اندازی چندین خط جدید تولید داروهای سرطانی در آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی‌ این خطوط تا دو سال آینده داروهای ضد سرطان را نیز در داخل كشور تولید می‌كنیم.شانه‌ساز با اشاره به این كه عمده معضلات ما در خصوص كمبود دارو مربوط به داروهای ضد سرطان است، عنوان كرد: سازمان جهانی غذا و دارو نیز برای داروهای سرطانی اعلام كمبود كرده است. از سوی دیگر روز به روز بر تعداد بیماران سرطانی كه مصرف‌كننده این داروها هستند، افزوده می‌شود. با این حال همواره برای برطرف كردن كمبودها تلاش كرده‌ایم و جای هیچ گونه نگرانی برای بیماران نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha