دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5444

بر خلاف این تصور که آلرژی منجر به ایجاد پولیپ بینی در افراد می شود ، باید گفت که این طور نیست و فقط علائم پولیپ را تشدید می کند.

آلرژی فقط علائم پولیپ بینی را تشدید می‌کند

دکتر محسن نراقی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، با اشاره به پیامدهای تنفس دهانی که منجر به انحراف تیغه بینی می شود، به مهر گفت: علت اصلی شکل گیری پولیپ بینی ناشناخته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اینکه آلرژی می تواند از علل ایجاد پولیپ بینی باشد، اظهار داشت: آلرژی نمی تواند منجر به ایجاد پولیپ بینی شود، بلکه علائم آن را تشدید می کند.

وی با اشاره به اینکه انحراف تیغه بینی همواره نمی تواند بیماری تلقی شود، افزود: در برخی مواقع، انحراف تیغه بینی می تواند منجر به تنفس دهانی در افراد شود.

نراقی، التهاب بینی را یکی دیگر از اختلالات شایع در تنفس دهانی عنوان کرد و گفت: افرادی که حساسیت های خاصی به انواع گرده های گیاهان دارند، دچار عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی می شوند، در نتیجه به تنفس دهانی روی می آورند.

این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: تنفس انسان سالم باید از راه بینی باشد، زیرا اکسیژن از طریق بینی بهتر انجام شده و کیفیت هوایی که وارد ریه ها می شود، مطلوب و پاک است.

وی با اشاره به اینکه پولیپ های بینی در بزرگسالان شایع تر از کودکان است، گفت: پولیپ‌ بینی‌ رشد غیر بدخیم‌ در حفره‌ بینی است که معمولا در هر دو طرف‌ بینی شکل می گیرد و گاهی‌ اندازه‌ و تعداد پولیپ‌ ها آن‌ چنان‌ است‌ که‌ باعث‌ اتساع‌ بینی‌ و بزرگی‌ چارچوب‌ استخوانی‌ آن‌ می ‌گردد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha