سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در بازدیدی که به‌همراه وزیر بهداشت از منطقه زلزله زده استان آذربایجان شرقی داشتیم مشاهده کردیم که مسئولان محلی تقریباً همه اقدامات اولیه برای نجات مصدومان و تخلیه اجساد را  انجام داده‌اند.

وی گفت:‌ متأسفانه بیمارستانهای شهرهای اهر و هریس تخریب شده است البته تخریب بیمارستانها خیلی زیاد نیست اما چون بیم ریزش آوار، آسیب دیدگی و بروز حوادث بعدی وجود داشت این بیمارستانها تخلیه شدند و کار درمان و نجات مصدومان بیشتر در بیمارستان شهرهای اطراف به خصوص تبریز انجام شد البته یک بیمارستان صحرایی نیز در ورزقان که بیمارستان ندارد بر پا شده است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون نجات مصدومان و تخلیه اجساد تمام شده است و بر اساس آخرین آمار موجود حدود 2 هزار نفر مصدوم شده‌اند که بیش از 900 نفر آنها به بیمارستان ارجاع شدند، تعداد فوتی نیز تا این لحظه بر اساس آمار رسمی 227 نفر است اما احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.امامی رضوی گفت:‌ از شب گذشته 250 آمبولانس و 3 اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر بودند و کار درمان مصدومان را انجام می‌دادند، مأموران اورژانس و کادر درمانی محلی همچنان در منطقه مستقر هستند و خدمات رسانی به صورت سرپایی ان ادامه دارد.

وی افزود: حدود 80 درصد روستاهای زلزله زده تخریب شده‌اند، مهمترین مشکل بهداشتی قطع آب آشامیدنی منطقه است. البته چون زلزله در ساعات روز اتفاق افتاده و احشام در منازل روستایی نبوده‌اند احتمال شیوع بیماریهای عفونی زیاد نیست اما به علت گرما به هر حال احتمال آن وجود دارد.وی  ادامه داد: مهمترین مسئله فعلی تأمین به موقع آب سالم برای زلزله زدگان است و بعد از آن تیم‌های بهداشت روان برای جلوگیری از شیوع ناراحتی‌های روانی در منطقه مستقر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha