سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی نیازمند امنیت و نظم بیشتری است، گفت: باید برای ایجاد امنیت و نظم علاوه بر نیروی انتظامی، نیروهای مردمی نیز وارد عمل شوند.

مجتبی رحماندوست در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی نگرانی‌هایی از جهت سرقت اموال، پول و طلای مردم وجود دارد؛ به همین دلیل از نیروی انتظامی این انتظار است که تلاش بیشتری را برای حفظ امنیت این مناطق انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوادث غیرمترقبه‌ای مانند زلزله، نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند حافظ نظم و امنیت باشد، افزود: در چنین شرایطی نیاز به نیروی بسیج مردمی به خوبی احساس می‌شود که در مورد ایجاد و حفظ امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند و حافظ جان و مال مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: نمی‌توانیم از نیروی انتظامی انتظار داشته باشیم که به تنهایی و با اتکاء به امکانات خود نظم و امنیت را در مناطق زلزله‌زده ایجاد کند و به تنهایی نیز به محافظت از جان و اموال مردم بپردازد، اما قطعاً وجود یک نیروی کمکی موجب ایجاد حداکثر نظم در این مناطق خواهد شد.

رحماندوست با بیان اینکه در زلزله بم حتی شاهد سرقت اعضای بدن فوت‌شدگان بودیم، اظهار داشت: البته در زلزله استان آذربایجان شرقی این موضوع منتفی است زیرا در زلزله بم میزان متوفیان بسیار زیاد بود و امکان کنترل وجود نداشت؛ اما در زلزله اخیر میزان متوفیان بسیار کمتر از زلزله بم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمان جنگ نیز حضور نیروهای مردمی کمک بسیاری به کشور کرد، اعلام کرد: در زمان آغاز دفاع مقدس پس از آن که کمبود نیرو به وجود آمد، نیروهای بسیجی و مردمی با حضور در جبهه‌ها کمک  ونقش بسیاری را به پیشبرد اهداف کشور و پیروزی در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha