چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 54722

حتی اگر چند روز هم زیر آوار مانده‌اید، به هیچ وجه امید و روحیه خود را از دست ندهید و نگذارید ترس و احساسات بر شما غلبه كند.

زیر آوار زلزله چه كنیم ؟
سلامت نیوز : حتی اگر چند روز هم زیر آوار مانده‌اید، به هیچ وجه امید و روحیه خود را از دست ندهید و نگذارید ترس و احساسات بر شما غلبه كند.

از همان ابتدا شروع به فریاد و تقلا نكنید، زیرا علاوه بر تحلیل استقامت و تعریق و از دست‌دادن آب بدن، ممكن است باعث بسته شدن اندك راهی شوید كه برای ورود هوا و خروج صدایتان باقی مانده است.تمركز كنید. موقعیت و وضع خود را به دقت و حساب‌شده بسنجید. مقدار هوا، توان تكان دادن اعضای بدن، امكان جابه‌جایی محتاطانه، وجود خرده شیشه و اجسام بُرنده، احساس درد، خونریزی و... اولین مواردی است كه باید در نظر بگیرید.احساس درد ناگهانی و خیلی شدید در نواحی كمر و ستون فقرات، یعنی تكان نخورید! ممكن است نخاعتان آسیب ببیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اگر زیر میز، تختخواب، دیوار یا چارچوبی بتنی، گوشه‌ای فروریخته و... گیر افتاده‌اید، امكان نجات‌تان بیشتر است؛ پس نترسید و از جابه‌جا كردن آجر پاره‌ها تا دو سه روز اجتناب كنید.سكوت كنید و برای شنیدن صدایی از بیرون دقت بیشتری كنید؛ با شنیدن صدای اشخاص، پشت سر هم داد و فریاد نزنید.به بوی گاز حساس باشید و از كبریت یا فندك با احتیاط، وسواس و خساست استفاده كنید. جریان آب یعنی لوله شكسته! پس از بررسی عدم اتصال به سیم برق، تا می‌توانید بنوشید زیرا امكان قطع آب زیاد است.به خاطر بسپارید سه یا چهار روز بدون آب و هفت تا هشت روز بدون غذا هوشیار و مدتی بیش‌از اینها همچنان زنده خواهید ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha