سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 54994

سلامت نیوز : امین‌الله نیک اقبالی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد دلایل اصلی قرمزی چشم اظهار داشت: قرمزی چشم دلایل متعددی دارد و خود فرد بهتر از هر کس می‌تواند دلیل آن را متوجه شود.

وی خستگی، بی‌خوابی، نامناسب بودن عینک( دقیق نبودن شماره آن)، رانندگی طولان مدت در جاده، کار بسیار طولانی با چشم و توجه بیش از حد به مانیتور را از دلایل قرمزی چشم دانست.این فوق تخصص چشم پزشکی خاطر نشان کرد: آلودگی هوا و حساسیت به برخی عوامل در هوا مانند عطر گل و گیاه و بوی غذا هم می‌تواند عامل قرمز شدن چشم باشد.

 خشکی چشم از دیگر عواملی است که نیک‌اقبالی آن را در قرمز شدن چشم موثر دانست و افزود: وقتی به صورت طولانی مدت در فاصله نزدیک با چشم کار می‌کنیم هم چشم زودتر خسته می شود و هم سبب می‌شود که کمتر پلک بزنیم و این مسئله بیشتر در مورد کار با کامپیوتر و خواندن مطالب روی صفحه مانیتور رخ می‌دهد.وی تاکید کرد: گاهی قرمزی به دلیل ایجاد عفونت در چشم بروز می‌کند که با چرک و ترشحات همراه است و معمولاً افراد سرماخورده هم به این حالت دچار می‌شوند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: التهابات درون چشمی شبیه التهابات روماتیسمی می‌تواند در چشم التهاب ایجاد کند.به گفته این فوق تخصص چشم همواره باید به قرمزی چشم که بی دلیل و بدون سابقه قبلی رخ می‌دهد حساس بود و به متخصص مراجعه کرد.

نیک اقبالی در مورد راهکار درمان قرمزی چشم گفت: صرف‌نظر از عفونت‌های چشمی، پزشکان استفاده از داروهای رفع قرمزی چشم مانند قطره را خیلی تجویز نمی‌کنند چرا که این داروها باید مدت زمان طولانی مصرف شود که عوارض زیادی در پی دارد.وی تاکید کرد: قطره‌هایی که قرمزی چشم را از بین می‌برد موقتی است و باید مداوم مصرف شود و معمولاً استراحت دادن به چشم بهترین درمان است.

نکته جالب توجهی که نیک اقبالی بر آن تاکید کرد، ارتباط درشتی چشم و قرمز شدن سطح آن بود.وی گفت: افرادی که چشم‌های درشت دارند یا به دلیل بیماری گواتر چشم‌های آنها بیرون زده است به دلیل تماس بیشتر سطح کره چشم با آلودگی‌های محیطی سطح چشمشان بیشتر قرمز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha