سلامت نیوز : رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس ‌اجرای طرح‌ها و قوانین موجود در مجلس را راهگشای معضل بیکاری دانست و تأکید کرد: اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس و اجرایی کردن طرح‌هایی مقطعی و غیرپایدار از سوی دولت مثل طرح بنگاه‌های زودبازده بر جمعیت بیکار افزوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه حل مشکل بیکاری در گرو اجرای قوانین مصوب مجلس است، گفت: متأسفانه توجه نداشتن به قوانین راهگشای مجلس بیکاری را در جامعه دوچندان کرده است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین مصوب مجلس در زمینه بیکاری قوانین جامع و مشکل‌گشایی است که توجه به آن می‌تواند بسیاری از معضلات را برطرف کند.

باید در کنار اجرای قوانین راهگشای مجلس ساختار اقصادی کشور نیز اصلاح شود و شرایط برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران سهل شود. وی یادآور شد: البته شرایط ویژه اقتصادی تحمیل شده از بیرون کشور هم به افزایش جمعیت بیکار در کشورمان دامن زده است اما تأثیرگذاری این مسئله، درصد کمتری از فاکتورهای دیگر یعنی اجرایی نشدن قوانین موجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قانون برنامه پنجم توسعه، قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون رفع موانع کسب و کار و قانون بهبود فضای کسب و کار را از جمله قوانینی برشمرد که با اجرای آن فضای کسب و کار در جامعه بهبود و اشتغال رونق می‌یابد. فولادگر ادامه داد: باید در کنار اجرای قوانین راهگشای مجلس ساختار اقصادی کشور نیز اصلاح شود و شرایط برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران سهل شود؛ اگر ساختار اقتصادی کشور بهبود نیابد شاهد تعدیل نیرو هم خواهیم بود. این در حالی است كه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کارگران خارجی بخشی از بازار کار ایران را اشغال کرده‌اند، گفت: وجود کارگران خارجی در بازار کار ایران نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان به مشکل اصلی کشور یعنی بیکاری است.

عنایت الله هاشمی اعلام کرد: درحال حاضر یکی از اساسی ترین و اصلی‌ترین اقدامات مسئولان اشتغالزایی است و برای ایجاد شغل و اشتغالزایی، ابتدا باید کارگران خارجی از بازار کار ایران خارج شوند. نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اغلب نیروهای کار خارجی به شکل قاچاق وارد کشورمان می شوند، تصریح کرد: اگر مسئولان مرزی دقت و مراقبت لازم را در نحوه ورود این افراد به کشورمان انجام می‌دادند، چنین مشکلاتی کمتر بروز می‌کرد.

وی در ادامه افزود: باید مسئولان ذی‌ربط اقدام عاجل و سریعی در مورد خروج کارگران‌خارجی بخصوص افغانی‌ها که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند؛ انجام دهند تا فضای بازار کار اشغال شده در اختیار نیروی انسانی داخلی قرار بگیرد. هاشمی با مدنظر قرار دادن این موضوع که کارگران خارجی حاضر به انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا هستند، اظهار داشت: در این شرایط ایرانیان حاضر به انجام برخی از کارهای سخت و طاقت فرسا نیستند؛ به همین دلیل کارفرمایان بیشتر به استفاده از کارگران افغانی تمایل دارند که حقوق کمتری دریافت می‌کنند و الزامی هم برای بیمه آنان وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha