انجمن قلب آمریكا اعلام كرد: بلند كردن وزنه كه آموزش استقامتی نیز نامیده می‌شود می‌تواند مزایای چند گانه‌ای برای بیماران قلبی البته با نظارت و با دستورالعمل‌های خاص متخصص مربوطه داشته باشد.

وزنه برداری ملایم و كنترل شده برای بیماران قلبی مفید است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته متخصصان اگر این تمرینات با دنبال كردن دستورالعمل‌های خاص صورت گیرد می‌تواند مفید و بی خطر باشد.

دكتر مارك آ. ویلیانر رییس گروه مقاله نویسان انجمن قلب آمریكا در این باره گفت:‌ درست همانطور كه در گذشته به این نتیجه رسیدیم و دریافتیم كه تمرینات ایروبیك برای بیماران قلبی مفید است، هم اكنون دریافته‌ایم كه وزنه برداری ملایم و هدایت شده نیز می‌تواند برای این بیماران سودمند باشد.

تمرینات استقامتی به این بیماران كمك می كند كه كارها و وظایف روزانه مانند بلند كردن ساك‌های حاوی خرید و خواروبار را بهتر انجام دهند.

این تحقیقات در عین حال نشان می‌دهد كه تمرینات استقامتی می‌تواند كیفیت زندگی افراد را بهبود بخشیده و از میزان ناتوانی‌های جسمی چه در بیماران قلبی و چه در افراد سالم بكاهد.

در مراحل اولیه تمرینات تاكید بر این است كه تا مدتی به ماهیچه‌ها اجازه داده شود تا با شرایط سازگار شوند و تكنیك مطلوبی را تمرین كنند. به این ترتیب از درصد احتمال آسیب‌ها و جراحات شدید ماهیچه‌ای كاسته خواهد شد.

لازم به ذكر است كه تمرینات استقامتی برای تمام افراد مبتلا به بیماریهایی چون بیماری قلبی ناپایدار، فشار خون بالای غیر قابل كنترل یا اختلال در ضربان قلب و سایر بیماری‌ها و مشكلات جدی توصیه نمی‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha