سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸

سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی آترواسكلروز ایران ضمن تاكید بر این كه مشكلات ضدخواب اثرات بسیار شدیدی بر روی سلامت قلب و عروق بر جای می‌گذارند، عنوان كرد: در صورت عدم توجه، آپنه انسدادی می‌تواند منجر به سكته قلبی شود.

دكتر مسعود اسلامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره ارتباط میان اختلالات خواب و بیماری‌های قلبی عنوان كرد: اختلال خواب نكته‌ حائز اهمیتی است كه بسیار فراموش می‌شود. همواره مشكلاتی كه در حین بیداری متوجه فرد می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم اما به مشكلات حین خواب توجهی نداریم.وی ادامه داد: مشكلات ضدخواب اثرات بسیار شدیدی بر روی سلامت قلب و عروق بر جای می‌گذارند.

دبیر انجمن علمی آترواسكلروز ایران با بیان اینكه بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا نامنظمی ضربان قلب یا افرادی كه بعد از بروز سكته قلبی به خوبی درمان نمی‌شوند، مبتلا به اختلالات خواب نیز هستند، اظهار كرد: تا زمانی كه اختلالات خواب بیماران درمان و كنترل نشود، بیماری قلبی‌شان نیز قابل كنترل نخواهد بود و درمان نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

اسلامی با اشاره به آپنه انسدادی، گفت: افراد مبتلا كه بیماری قلبی نیز دارند، شب در هنگام خواب خرخر می‌كنند و گاهی اوقات دچار وقفه‌های تنفسی می‌شوند و عدم توجه به آن، موجب تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.وی اضافه كرد: آپنه انسدادی می‌تواند منجر به سكته قلبی شود. البته این عارضه برخلاف تصور، بسیار شایع است و در مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به این كه آپنه تنفسی در سنین بالا شایع‌تر است، گفت: چاقی یكی از مهم‌ترین فاكتورهای بروز این عارضه بوده و با افزایش وزن، شدت پیدا می‌كند.دبیر انجمن علمی آترواسكلروز ایران با بیان اینكه تعداد مراكز درمان اختلالات خواب در كشور اندك است، اظهار كرد: نیاز هست كه توجه بیشتری در كنگره‌های علمی به اختلالات خواب مبذول شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha