سلامت نیوز : مصطفی قانعی گفت: توسعه فناوری‌های مرتبط با علوم پزشکی در سال‌های اخیر چشم انداز روشنی را درباره ارتقای جایگاه کشور در عرصه صادرات محصولات با فناوری های پیشرفته را در پیش رو قرار داده است و در زمینه توسعه تولید و صادرات فناوری‌های پیشرفته پزشکی شامل دارو و تجهیزات پزشکی در یک برنامه پنج ساله و با صرف یک پنجم کل هزینه، در نظر است تمام دارو های وارداتی به کشور در داخل تولید شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: تولید دارو‌های وارداتی در داخل کشور 30 تا 40 درصد کاهش قیمت برای هر دارو را در پی خواهد داشت به طوری که با تولید فاکتور 7 آنتی هموفیلی با صرف هزینه تقریبی 15 میلیارد ریال به منظور تولید داخل، 450 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در سال حاصل شده است و قیمت محصول در بازار به نصف کاهش یافته است.

صرفه جویی سالانه 620 میلیارد ریالی در کشور با تولید داروهای بیوتکنولوژیک  

قانعی با اشاره به تولید 24 داروی بیوتکنولوژیک گفت: در صورت ادامه این روند در کشور، جمهوری اسلامی ایران در انتهای سال جاری به جایگاه نخست آسیا در تولید داروهای بیوسیمیلار دست خواهد یافت و با تولید داروهای بیوتکنولوژیک بیش از 620 میلیارد ریال در سال صرفه جویی اقتصادی حاصل خواهد شد.معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: صادرات محصولات با فناوری پیشرفته(HTE) مربوط به محصولاتی است که تولید و توسعه آنها با صرف درصد بالایی از بودجه پژوهشی کشور انجام گرفته است.

صادرات سالانه 580 میلیون دلار دارو و تجهیزات علمی و پزشکی

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران کشور با صادرات سالانه محصولات شامل رایانه، دارو و تجهیزات علمی و پزشکی و انواع ماشینهای الکترونیک  580 میلیون دلار در رتبه 53 جهان و کشور ترکیه با صادرات سالانه ۱.۷ میلیارد دلار در جایگاه 37 جهان قرار دارند، که در صورت حفظ روند کنونی، پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک فاصله ایران با کشور ترکیه در صادرات محصولات با فناوری‌های پیشرفته از طریق صادرات دارو و تجهیزات پزشکی جبران شود.

20 کیت تشخیصی در انستیتو پاستور در حال تولید است

قانعی اضافه کرد: هم‌اکنون در زمینه تجهیزات پزشکی با فناوری بالا تولید استنت‌های قلبی، دستگاه لیزر پزشکی، تولید گازهای طبی، دستگاه‌های رادیولوژی و پروتزهای ارتوپدی به اتمام رسیده است و تولید قطعات دستگاه ام. آر. آی، دستگاه شتاب دهنده خطی جهت درمان سرطان در مراحل پایانی است و در حوزه فرآورده‌های تشخیصی، 20 کیت تشخیصی انواع بیماری‌ها در مجتمع تولیدی انستیتو پاستور ایران در حال تولید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha