لانس آرمسترانگ دوچرخه سوار بازنشسته آمریكایی قصد دارد تا تلاش‌های خود برای مبارزه با سرطان را به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری هم وارد كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، دارنده 7 عنوان قهرمانی مسابقات تور‌دو فرانس‌ كه خود یكی از نجات یافتگان از سرطان است اعلام كرد كه از ماه آینده با كمك نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا جلساتی را درباره مبارزه با سرطان برگزار خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، آرمسترانگ در فیلمی كه روی سایت بنیاد تأسیس شده توسط وی قرار داده شده است، گفت:"برای من به شخصه مهم است كه نامزدهای كنونی و 2 رقیب نهایی و سرانجام كسی كه سردمدار مملكت می‌شود به همان اندازه‌ای كه درباره جنگ علیه تروریسم و یا تگزاس صحبت می‌كنند درباره قاتل شماره یك در كشورمان یعنی سرطان هم صحبت كنند."
آرمسترانگ ادامه داد كه به نظر من هر كسی كه قصد دارد رئیس‌جمهور شود باید به سئوال بی‌جواب سرطان پاسخ دهد.
جلسات وی برای 27 آگوست با حضور دموكرات‌ها و در روز بعد با حضور جمهوری‌خواهان برنامه‌ریزی شده است. مسئولان این جلسات اعلان كرده‌اند كه تا كنون 5 نفر از نامزدها دعوت آن‌ها را پذیرفته‌اند.
شون ماسمن سخنگوی اجلاس اتنتخاباتی Livestrong گفت:" ما دوست داریم كه همه آن‌ها را ببینیم و امیدواریم كه عده دیگری نیز در این اجلاس حضور یابند."
وی ادامه داد: 5 نفری كه تا كنون دعوت ما را پذیرفته‌اند عبارتند از جان ادواردز جمهوری‌خواه سناتور سابق كارولینای شمالی كه همسرش الیزایت در جدال با سرطان سینه است كه به استخوان او نیز سرایت كرده و بیل ریچاردسون فرماندار نیومكزیكو، از جبهه دموكرات‌ها و همچنین تامی تامسون فرماندار سابق ویسكونسین و رئیس سابق وزارت بهداشت و خدمات انسانی فدرال آمریكا، سام براونبك سناتور كانزاسی و مایك هاكبی فرماندار سابق آركانزاس.
آرمسترانگ ابتدا مبتلا به سرطان بیضه شد كه به ریه و مغز وی نیز سرایت كرد. وی پس از درمان موفق در دنیای دوچرخه‌سواری حرفه‌ای افتخارات زیادی را به دست آورد و 7 بار عنوان قهرمانی مسابقات توردوفرانس مهم‌ترین مسابقات دوچرخه سواری دنیا را به دست آورد و از زمان بازنشستگی از دنیای دوچرخه سواری حرفه‌ای به عنوان یك فعال مبارزه با سرطان در سطح سیاسی تلاش‌های خود را آغاز كرد.
وی در ماه می نقشی بسیار اساسی در جمع كردن و توافق شخصیت‌های سیاسی برجسته تگزاس برای اختصاص 3 میلیارد دلار به تحقیقات سرطان داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha