دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 56134

سلامت نیوز : تحقیقات محققان انجمن انکولوژی تشعشع آمریکا به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره یکی از راههای درمانی موثر برای کاستن از حجم تومورهای ریه و کمک به درمان آن یافتند.

این محققان گفتند که داروی Crizotinib در کاستن از حجم تومورها در افراد مبتلا به سرطان ریه سلولی غیرکوچک و پیشرفته ALK ـ مثبت موثر است.این سرطان عمدتا افراد غیرسیگاری را مبتلا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان بر ضرورت این نکته تاکید کردند که این بیماران به ویژه در مراحل پیشرفته باید از مراقبت های ویژه و زیادی برخوردار شوند.نتایج این تحقیقات در سمینار علمی تخصص های مختلف تومورهای سینه در شهر شیکاگوی آمریکا اعلام شد.بیماران مبتلا به سرطان ریه سلولی غیرکوچک و پیشرفته ALK ـ مثبت حدود 5 درصد مجموع بیماران سرطان ریوی را تشکیل می دهند و این بیماری در بین افرادی که اصلاً سابقه مصرف دخانیات ندارند، بیشترین شیوع را دارد.

داروی Crizotinib یکی از داروهایی که از طریق دهان دریافت می شود و می‌تواند تاثیرات ژن ALK را مهار کرده و رشد سرطان تومورهای سرطانی در ریه را متوقف کند.بر پایه این گزارش، آزمایش های کلینیکی روی 1100 بیمار تاثیر داروی Crizotinib را در بهبود علائم بیماری سرطان ریه و کاستن از حجم تومور و افزایش پاسخ مثبت بدن و میانگین نجات افراد از مرگ را نشان داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha