یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
سلامت نیوز : مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود ایران را هفدهمین كشور پرجمعیت جهان اعلام كرد،بر این اساس چین با جمعیتی معادل یك میلیارد و 367 میلیون نفر به عنوان پرجمعیت كشور جهان معرفی شده و هند و آمریكا نیز به ترتیب با یك میلیارد و 250 میلیون و 325 میلیون و 100 هزار نفر دوم و سوم شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ ایران با جمعیتی معادل 75 میلیون و 600 هزار نفر در رده هفدهم پرجمعیت‌ترین كشورهای جهان قرار گرفته است. ایران در بین كشورهای منطقه خاورمیانه از نظر جمعیت بعد از مصر با جمعیت 83 میلیون و 100 هزار نفر در رده دوم قرار گرفته است. تركیه نیز بعد از مصر و ایران با جمعیت 74 میلیون و 300 هزار نفر در خاورمیانه سوم شده است.

در بین كشورهای قاره آسیا نیز ایران از نظر جمعیت در رده نهم قرار گرفته است..كشورهای اندونزی، برزیل، پاكستان، نیجریه، بنگلادش، روسیه، ژاپن، مكزیك، فیلیپین، ویتنام، آلمان، اتیوپی، مصر، ایران، تركیه، تایلند و فرانسه نیز در رده‌های چهارم تا بیستم پرجمعت‌ترین كشورهای جهان قرار گرفته‌اند.مركز آمار ایران نیز در مرداد ماه امسال نتایج قطعی هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در آبان سال 90 انجام شد را اعلام كرد كه براساس آن جمعیت كل كشور به 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha