مصرف بی‌رویه مسكن‌ها در بروز مشكلات شنوایی موثر است

۱۳۹۱/۰۶/۲۶ - ۱۲:۰۶ - کد خبر: 56403

سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند زنانی كه در هفته دو روز یا بیشتر از مسكن‌های غیرنسخه‌ای مانند ایبوبروفن یا استامینوفن استفاده می‌كنند، بیشتر دچار مشكلات شنوایی می‌شوند.این پزشكان تاكید كردند هر چه میزان مصرف این قبیل داروهای مسكن در زنان بیشتر باشد، خطر ابتلا به مشكلات شنوایی در آنها افزایش پیدا می‌كند. بعلاوه این رابطه در زنان جوانتر و زیر 50 سال به مراتب شدیدتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج مطالعات فوق همچنین نشان می‌دهد كه خطر بروز مشكلات شنوایی در زنان در صورت مصرف ایبوبروفن در بیشتر روزهای هفته بویژه افزایش می‌یابد، در حالی كه استفاده از آسپیرین هیچ تاثیری در بروز این قبیل مشكلات ندارد.

دكتر شارون جی. كورهان، كارشناس بیمارستان بریگهام زنان در بوستون آمریكا در این مطالعه اظهار داشت: هر چند این گروه از داروهای مسكن غیرنسخه‌ای یا به اصطلاح «او تی سی» به طور گسترده در داروخانه‌ها موجود هستند و عرضه می‌شوند اما نباید فراموش كرد كه این داروها هم عوارض جانبی دارند و نباید در مصرف آنها افراط كرد.وی توصیه كرد: اگر تصور می‌كنید كه به مصرف روزانه این داروها نیاز دارید حتما باید با یك پزشك در این زمینه مشورت كنید و طبق دستور پزشك، آنها را استفاده كنید.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.12735s, 19q